معاون توسعه مشارکت‌های مردمی استان کرمانشاه خبر داد:
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان کرمانشاه از جمع‌آوری ۲۳ میلیارد زکات از خیران و مودیان در استان کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۳۳۶۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹ 30 November 2016

به گزارش تابناک، امسال بیش از ۱۱ میلیارد و ۴۶۱ میلیون ریال از زکات جمع آوری شده در استان کرمانشاه برای رفع فقر و رسیدگی به وضعیت محرومان و نیازمندان هزینه شده است.

غلامرضا نصوری، معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه ۴۱ مُبلغ و یک هزار و ۴۹۷ عامل افتخاری به منظور جمع آوری زکات با کمیته امداد همکاری می کنند، گفت: امسال نزدیک به ۲۳ میلیارد ریال زکات از مودیان و خیران زکات در استان کرمانشاه جمع آوری شده است.

نصوری تاکید کرد: این میزان زکات از سرفصل‌های زکات واجب، مستجب، فطریه عام، سادات و... جمع آوری شده است.

وی با یادآوری اینکه زکات واجب در استان به اقلامی همچون گندم و جو تعلق می گیرد، افزود: هم اکنون یک هزار و ۵۵۴ روستا در استان دارای اقلام مشمول زکات هستند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد(ره) استان کرمانشاه، همچنین به نحوه هزینه کرد زکات نیز اشاره و خاطرنشان کرد: زکات جمع آوری شده از مودیان به منظور رفع فقر و محرومیت و همچنین احداث و مرمت پروژه های عمرانی عام المنفعه هزینه می‌شود.

نصوری با تاکید بر اینکه از ۲۳ میلیارد زکات جمع آوری شده در شش ماهه نخست سال جاری ۱۱ میلیارد و۴۶۱میلیون ریال برای رفع فقر و محرومیت از خانواده های نیازمند در استان به مصرف رسیده، اظهار کرد: مابقی زکات جمع آوری شده طی شش ماهه سال جاری برای احداث و مرمت پروژه های عمرانی و عام المنفعه هزینه شده است.

نصوری تصریح کرد: ۱۲مسجد، حسینیه، زینبیه و خانه عالم در سال جاری با زکات اعطا شده از سوی مودیان استان احداث و همچنین ۳۰ پروژه عمرانی نیز مرمت و بازسازی شده است.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان کرمانشاه با اشاره به اینکه زکات موجب برکت و ازدیاد در مال می شود، گفت: کمیته امداد ۲۲۸میلیون ریال از ابتدای سال ۹۵ تاکنون برای تبلیغات و نهادینه کردن فرهنگ زکات در میان مردم و مودیان استان هزینه کرده است.

منبع: کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار