نماینده مردم کرمانشاه مطرح کرد:
کرمانشاه - نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: ما با استفاده از ظرفیت های دفاع مقدس دوران جنگ توانستیم انقلاب را صادر کنیم، ایستادگی کنیم.
کد خبر: ۳۳۶۴۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۴ 29 November 2016
به گزارش تابناک و به نقل از مهر، سید قاسم جاسمی عضو کمیسیون امنیت ملی و نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی امروز سه شنبه در مراسم گرامیداشت هفته بسیج که در محل آمفی تئاتر بهزیستی شهرستان کرمانشاه برگزار شد، به راهپیمایی عظیم اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: این راهپیمایی تحولی عظیم در جهان ایجاد کرده است.

وی افزود: امام(ره) فرمان تشکیل بسیج  را در شرایط سخت اعلام کرد، درست زمانی که تمام دنیا با همراهی صدام علیه ما جنگ راه انداخته بودند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در ۳۱ شهریور ۵۹ همزمان با آغاز جنگ سرزمین ما و ۱۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک با عراق در اختیار دشمن قرار گرفت و امام راحل  دستور جهاد دفاعی را از طریق بسیج صادر کردند.

وی ادامه داد: بعد از دستور امام(ره) همه مردم از اقشار مختلف به مقابله با دشمن آمدند و هیچ قشری نبود که به فرمان امام راحل لبیک نگوید.

جاسمی تاکید کرد: ملت ما جنگ طلب نبود اما در آن زمان مباحثی رایج بود که ایران اغازگر جنگ بوده و این در حالی است که فرهنگ ما فرهنگ جنگ نبود.

وی با اشاره به مذاکرات ایران با غرب گفت: در زمانی که اقای ظریف با اشتون در حال صحبت کردن بود گفت، باید حریم ها رعایت شود و رهبری نیز فتوا صادر کردند سلاح هسته ای حرام است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی تاکید و خاطر نشان کرد: ما دنبال جنگ نبودیم بلکه به دنبال یک کار فرهنگی و اعتقادی بودیم و دشمنانی که قصد سوء استفاده داشتند از این موضوع غافل بودند که امام راحل حکومت قلبی بر ملت دارند و فرمانی که از طرف ایشان صادر شود همه اطاعت خواهند کرد.

وی گفت: در زمان جنگ توان رزمی ما در قالب ۱۰ گردان بیشتر نبود و پس از دستور امام توان رزمی نیروهای مسلح از جمله سپاه ۱۰۰ برابر افزایش یافت.

جاسمی افزود: در آنزمان دشمنان شرایطی برای صدام ایجاد کردند که خیال کند ۲ روزه می تواند ایران را تصرف کند، اما غافل از اینکه در یک دفاع همگانی هشت سال دفاع از میهن هدف ملت شد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی یاد آور شد: امام راحل  توانستند در دوران جنگ به خوبی مدیریت امور را در دست بگیرند و در زمان ۱۰ سال عمر بابرکت پس از پیروزی انقلاب خروجی جنگ را شکست ابهت ۲ ابر قدرت شرق و غرب عنوان کردند.

وی تاکید کرد: ما با استفاده از ظرفیت های مهم دفاع مقدس دوران جنگ توانستیم انقلاب را صادر کنیم، ایستادگی کنیم و خروجی جنگ برای ما ایثار و از خودگذشتگی بود.

جاسمی اشاره ای نیز به شهدای هشت سال دوران دفاع مقدس داشت و گفت: در طول جنگ ما در بخش دانش آموزی ۳۶ هزار شهید تقدیم کردیم  و در حال حاضر پس از جنگ نیز عمق استراتژیک جمهوری اسلامی ایران در سواحل مدیترانه است.

وی افزود: بسیج نماد عزت و قدرت نظام است و امام فرمودند، داشتن تفکر بسیجی چشم طمع دشمنان را کور می کند و در حال حاضر نیز بسیج مرزی ندارد  و از همه اقشار در آن عضو هستند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه باید در بین جوانان شور بسیجی ایجاد کنیم گفت: ما باید بسیج را برای آنها شورآفرین کنیم.

وی افزود: طول و جغرافیای کشور ما بسیج است و این امر اجازه نداده که دشمنان به مملکت ما نگاه چپ داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار