فرماندار سرپل ذهاب گفت: بهبود و ارتقای حوزه سلامت این شهرستان نیازمند نگاه ویژه مسوولان بهداشت و درمان است.
کد خبر: ۳۳۶۲۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸ 29 November 2016
به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا، جهانبخش حیدری روز سه شنبه در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی سرپل ذهاب، افزود: بیمارستان شهدای این شهرستان به لحاظ جایگاه خوبی که در حوزه بهداشت و درمان دارد همواره پذیرای بخش زیادی از مراجعه کنندگان از سایر شهرستان هاست.
وی اظهار کرد: تدابیر لازم برای تجهیز و رفع نواقص موجود در حوزه بهداشت و درمان شهرستان باید با هم افزایی دستگاه های اجرایی ذیربط، اتحاذ شود.
وی بیان کرد: این شهرستان از نظر تامین پزشک متخصص در شرایط مطلوبی قرار دارد که این امر نقطه قوتی برای حوزه بهداشت و درمان سرپل ذهاب است.
فرماندار سرپل ذهاب اضافه کرد: احداث توقفگاه خودرو و ساماندهی فضای سبز محوطه بیمارستان شهدای سرپل ذهاب، دو امر مهم و اساسی هستند که برای اجرای آنها باید شهرداری تمام توان خود را به کار گیرد تا هر چه سریعتر این طرح ها عملیاتی شود. 
حیدری افزود: با توجه به فعالیت شبانه روزی مراکز درمانی شهرستان، باید اقدام لازم برای نصب روشنایی در بیمارستان شبانه روزی سرپل ذهاب صورت گیرد تا شاهد هیچ گونه کمی و کاستی در این زمینه نباشیم. 
وی گفت: جداسازی و فنس کشی محل فرود بالگرد و تشکیل تیم مدیریت بحران بیمارستان شهدای سرپل ذهاب از دیگر مسایلی است که باید مورد توجه بیشتر مسوولان دستگاه های اجرایی ذیربط قرار گیرد.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان سرپل ذهاب نیز با تشریح اقدام های صورت گرفته در حوزه بهداشت و درمان این شهرستان در چهار ماه گذشته، گفت: در راستای اجرای طرح تشدید بهداشت محیط، تاکنون 2 هزار مورد بازرسی از اماکن عمومی و تهیه و توزیع مواد غذایی صورت گرفت که در همین راستا بیش از 2 هزار و 850 کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیر بهداشتی جمع آوری و ضبط شد.
مازیار طهماسبی در ادامه افزود: همچنین تعداد 242 مورد نمونه برداری و 10 هزار و 926 مورد کلرسنجی از آب آشامیدنی شهرستان سرپل ذهاب انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به این که بررسی و نظارت بر سلامت مواد غذایی یکی دیگر از وظیفه های شبکه بهداشت و درمان است، در همین راستا تعداد 19 مورد نمونه برداری از مواد غذایی شهرستان صورت گرفته است.
پیگیری مشکل بهداشت سرسراهای ورزشی و نظافت عمومی شهرستان، رفع مشکل بهداشتی شهرک مشاغل فنی، نظارت برمکان های تهیه و توزیع مواد غذایی ، جلوگیری از کشتار غیرمجاز مرغ زنده ، نظارت بر وضعیت بهداشت محیط مدارس و کلرزنی مداوم و رفع شکستگی خطوط آبرسانی مناطق روستایی از مهمترین مصوبه های این جلسه بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار