کد خبر: ۳۳۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۵ 10 May 2015
فرماندار شهرستان ساوجبلاغ بر ضرورت تأمین آب مورد نیاز شهروندان در شهر جدید هشتگرد تأکید کرد.
ابوالقاسم پالیزگیر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساوجبلاغ اظهار  داشت: از مهم‌ترین اقداماتی که با توجه به نزدیک شدن به فصل گرما برای مردم در این شهر باید انجام داد تأمین آب شرب است که ساکنان هشتگرد با کم‌ترین مشکلات در این زمینه مواجه شوند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه منابع آبی فعلی کفاف تأمین آب شهر جدید هشتگرد را نمی‌دهد باید اقدامات اساسی در این زمینه صورت گیرد.
فرماندار شهرستان ساوجبلاغ در ادامه سخنان خود بر لزوم تأمین نیاز آب شهر جدید هشتگرد از منابع آبی سد طالقان تأکید کرد و ادامه داد: ما سرریز جمعیت تهران و کرج را در این شهر پذیرفته‌ایم و میزان رشد جمعیت هشتگرد بالاترین نرخ را هم اکنون در کشور دارد.
وی افزود: باید کلان‌شهرهای کرج و تهران به ما کمک کنند تا آب شرب مردم این شهر نیز تامین شود.
حفر چاه‌های آب موجب خسارت به روستاهای هم‌جوار شده است که در صورت ادامه این روند به مکان‌های دیگر نیز آسیب وارد می‌شود.
فرماندار ساوجبلاغ گفت: عمده‌ترین مشکل فعلی ما وضعیت آب آشامیدنی در شهر جدید است که متاسفانه با خشکسالی به وجود آمده و نبود بارش کافی سال بی‌آبی را پیش رو داریم.
وی در ادامه، با تاکید بر مدیریت این بحران و استفاده حداکثری و بهینه از منابع و پیشگیری از هدر رفت آب توسط مردم تصریح کرد: مخازن آب در شهرستان توان تامین آب را ندارند و باید سراغ منابع جدیدی برویم و از سد طالقان، رودخانه کردان و یا رودخانه فشند کمک بگیریم.
فرماندار ساوجبلاغ با ابراز نگرانی از کمبود آب تأکید کرد: با سکونت مردم در مسکن مهر مسئولیت ما سنگین‌تر شده و با وجود منابع محدود که برای 50 هزار نفر تعریف شده باید به 80 هزار خانوار خدمات بدهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار