مدیرکل فرهنگی بنیادشهیدوامورایثارگران کشور؛
مدیرکل فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور ایلام را سرزمین شیران و مجاهدان بنام دانست و گفت: مردم ولایتمدار این استان در دوران دفاع مقدس با تحمل سخت ترین مشقات و مصائب ناشی از جنگ تحمیلی و آوارگی های چند ساله، عمق مجاهدت، مرزداری، روح سلحشوری و اوج وفاداری خود را به نظام اسلامی به اثبات رساندند.
کد خبر: ۳۳۵۶۷۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۸ 27 November 2016
به گزارش تابناک ایلام؛اسکندر بارزنسب روز یکشنبه در آیین یادواره 215 شهید شهرستان آبدانان با تسلیت سالروز رحلت جانگداز بنی مکرم اسلام (ص) و امام حسن مجتبی (ع) اظهار کرد: سید الشهدا(ع) به امر خدای سبحان عمل به سیره منور پیامبر اسلام(ص) در دفاع از دین خدا به شهادت رسید تا ضمن رسوایی خاندان خبیث بنی امیه، اصلاح راه و و هدایت امت جدش، نعمت مقدس و هدیه الهی شهادت را نیز تا پایان تاریخ جاودانه کند.
 
وی ایلام را سرزمین شیران و مجاهدان بنام دانست و افزود: مردم ولایتمدار این استان در دوران دفاع مقدس با تحمل سخت ترین مشقات و مصائب ناشی از جنگ تحمیلی و آوارگی های چند ساله، عمق مجاهدت، مرزداری، روح سلحشوری و اوج وفاداری خود را به نظام اسلامی به اثبات رساندند.
 
بارزنسب ترویج روح تحور و دشمن ستیزی و توسعه کمی و کیفی مقوله تعلیم و تربیت فرزندان ایثارگران را مهمترین اولویت بنیاد شهید دانست و یادآور شد: نگاه ژرف و محققانه به گلزار شهیدان شهرستان های استان ایلام، بیانگر نهایت فداکاری و تعصب دینی و عرق ملی مردم سرافراز این استان در پاسداری از انقلاب اسلامی و سرحدات ایران بزرگ است.
 
وی جایگاه رفیع جمهوری اسلامی در عرصه های جهانی و منطقه ای را مدیون خون پاک شهیدان و از خود گذشتگی رزمندگان دانست و تاکید کرد: هوشمندی مقام معظم رهبری، برنامه ریزی منسجم دولت تدبیر و امید و همراهی و همفکری مردم با متولیان باعث شد بدخواهان ملت در چاله هایی که خود در مسیر حرکت رشد و تعالی نهضت بی بدیل امام خمینی (ره) ایجاد کرده بودند، افتاده و گرفتار شوند.
 
وی جایگاه علمی و نقش کلیدی شهرستان آبدانان در فرآیند توسعه انسانی را سازنده خواند و گفت: کم سن و سال ترین شهید کشور (شهید علی جرایه) و یکی از دانشمندان هسته ای کشورمان (شهید داریوش رضایی نژاد) به آبدانان و نام و آوازه سردار شهید حاج صارم طهماسبی در جوار گلزار نورانی دیگر شهیدان گرانقدر این دیار، این شهرستان نخبه پرور را به یک الگوی موفق در سطح ملی تبدیل کرده است.
امام جمعه آبدانان نیز در این آیین در سخنانی گفت: یکی از آثار برپایی یادواره های شهدا در گستره ملی و استانی، نا امید کردن دشمنان و ترویج و توسعه بصیرت سیاسی و مسئولیت شناسی اجتماعی در بین جوانان است.
 
حجت الاسلام حسین حاجیلری افزود: به یمن جریان سازی های عقیدتی و بصیرتی شهدا و برکت و فضیلت نهضت بی بدیل عاشورای حسینی و هدایت مدبرانه مقام معظم رهبری، امروز ایران اسلامی به یک قدرت بلامنازع در منطقه و گستره عالم تبدیل شده است.
 
فرماندار آبدانان هم در این مراسم گفت: آبدانان یکی از مناطق علم پرور و دانایی محور استان ایلام است که برای پایداری نهضت امام 215 شهید، 750 جانباز و 28 آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
 
مجید عسگری افزود: دولت تدبیر و امید برای فراگیر شدن فرهنگ ایثار و شهادت و ماندگاری نام و یاد شهیدان، آزادگان، رزمندگان دوران دفاع مقدس و خانواده های معظم شهدا برنامه های کوتاه، میان و دراز مدت متنوعی دارد که ارتباط مستمر و مستقیم شخص ریاست جمهور با جامعه ایثارگری و خاندان معظم شهدا، موید این حقیقت است.
 
ادای احترام و قرائت فاتحه بر مزار شهیدان، برپایی نمایشگاه آثار شهدا، توزیع بسته های فرهنگی، پخش نماهنگ ویژه شهیدان، قرائت شعر و دکلمه و بازدید از وسایل شخصی و دست نوشته های شهدا از برنامه های جانبی یادواره 215شهید شهرستان آبدانان بود.
 
این مراسم با حضور پرشور قشرهای مختلف مردم، مدیران کل دستگاه های اجرایی استان ایلام، مسئولان محلی، خانواده های معظم شهدا و جانبازان و رزمندگان دوران دفاع مقدس در مسجد صاحب الزمان (ع) آبدانان برگزار شد./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار