رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه:
رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه نحوه مالیات‌ستانی و ارزش افزوده را مشکل واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی این استان دانست و گفت: خلأ قانونی آشکاری در حوزه مالیاتی وجود دارد.
کد خبر: ۳۳۵۶۳۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶ 27 November 2016
به گزارش خبرگزاری تابناک و به نقل از فارس از کرمانشاه، کیوان کاشفی پیش از ظهر امروز در نشست نمایندگان مردم استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با تشکل‌ها و فعالان اقتصادی، اظهار داشت: تابعیت اقتصاد استان‌ها به‌عنوان اقتصاد کوچک از اقتصاد کلان کشور یک نکته اساسی در کشور است.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه با بیان اینکه اقتصاد کوچکی داریم و هر فعالیتی از اقتصاد کشور اثر می‌گیرد، گفت: نرخ بالای بیکاری، نیاز به ایجاد اشتغال را الزامی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی باید مورد توجه قرار بگیرد، ادامه داد: تعامل نامناسب امور مالیاتی با واحدهای تولیدی بخش خصوصی امروز معضل‌آفرین شده است.

کاشفی با اشاره به اینکه مالیات امروز 60 درصد منبع درآمدی دولت را تشکیل می‌دهد، خاطرنشان کرد: مشکل ما نحوه مالیات‌ستانی و ارزش افزوده است و خلأ قانونی آشکاری در حوزه مالیاتی وجود دارد.

این مسؤول از کوچ تعداد زیادی از فعالان اقتصادی کرمانشاه به تهران خبر داد و افزود: حدود یک‌هزار فعال اقتصادی در کرمانشاه وجود دارد که فشارها بر این واحدها زیاد است که باید در این زمینه مدیریت شود.

کاشفی نحوه تعامل بانک‌های استان با بخش خصوصی را نامناسب توصیف کرد و متذکر شد: اغلب بانک‌ها همکاری خوبی در زمینه کمک به واحدهای اقتصادی و پرداخت تسهیلات و عقد قرارداد ندارند.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه از عملکرد بانک کشاورزی ابراز رضایت داشت و عنوان کرد: از 6 هزار میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده برای فعال کردن واحدهای تولیدی در کل کشور صدمیلیارد تومان جذب شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار