کد خبر: ۳۳۵۲۷۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵ 27 November 2016
به گزارش تابناک یزد،مطالعه و بررسی شیوه آشنایی زوج‌های دانشجویی دانشگاه يزد در سال تحصیلی 95-94 نشان مي‌دهد كه 93 درصد از زوج‌های دانشجوی دانشگاه یزد با هم‌کلاسی و هم‌دانشگاهی خود ازدواج نکرده‌اند.
يكي از مسائل پر دغدغه و جذاب برای پسر و دختر جوان دانشجو که در راستای آن کارگاه، سخنرانی، مشاوره‌ها، مباحث فراوان از طرف متولیان فرهنگی، تشکیلاتی و استادان دانشگاه‌‌ها ارائه می‌شود، موضوع ازدواج است و در اين ميان، شیوه آشنایی زوج‌ها از مسائل پربحث و چالش برانگیز در این موضوع است.

برخی معتقدند حضور مشترک دختران و پسران دانشجو بر سر کلاس باعث آشنایی و شناخت و در نهایت منجر به ازدواج آن‌ها با هم می‌شود.

در همین راستا نيز نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه یزد در قالب مطالعه‌اي به بررسی شیوه آشنایی زوج‌های دانشجویی که در سال تحصیلی 95-94 ازدواج کرده و در برنامه‌های ازدواج دانشجویی نهاد نمایندگی ثبت‌نام کرده‌اند، پرداخته است.

نتایج به دست آمده گویای آن است که 4.6 درصد از زوج‌های دانشجوي مورد مطالعه با هم کلاسی خود و 2.4 درصد نيز با هم دانشگاهی خود ازدواج کرده‌اند ولي 93 درصد از زوج‌های دانشجو همسر خود را از طریق معرفی از طرف خانواده و فامیل و موارد ديگر انتخاب کرده‌اند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار