به مناسبت هفته بسیج طی مراسمی از ایثارگران اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه تجلیل شد.
کد خبر: ۳۳۴۸۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰ 26 November 2016

به گزارش تابناک و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، مهندس جلیل بالایی در این مراسم ضمن تسلیت وفات آیت الله موسوی اردبیلی اظهار داشت: بسیج راهی بود که حضرت امام خمینی (ره) به عنوان مبتکر و خلاق آن، متناسب با فرهنگ ایرانی و اسلامی برگزید و سازماندهی و همراهی جامعه ایرانی اسلامی را تحت عنوان بسیج پایه ریزی کرد.

وی افزود: بسیج یک راه، فکر، عقیده و مرام است که هرکسی به این راه اعتقاد داشته باشد بسیجی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه بسیج را نباید هزینه منافع خود بکنیم، گفت: هر کس در این مسیر قدم بردارد بسیبجی است و نباید چنین سرمایه عظیمی را هزینه منافع فردی و جناحی کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جمعیت 35 درصدی کارکنان ایثارگر اداره کل میراث فرهنگی کرمانشاه اشاره کرد و گفت: شهید، شهادت و ایثارگری همه اهل عزت و احترامند و حرمت و جایگاه ایثارگران باید حفظ شود.

در ادامه این مراسم سردار جعفر همتی مشاور عالی و مشاور هماهنگی امور ایثارگران استانداری کرمانشاه نیز ضمن تسلیت وفات آیت الله موسوی اردبیلی و تبریک هفته بسیج، بیان کرد: سختی های زیادی برای به ثمر نشستن این انقلاب کشیده شده است و باید از همسران و فرزندان شهید پرسید در این راه چه رنج هایی کشیده اند.

وی افزود: چه انسان هایی جان خود را تقدیم کرده اند و چه خانواده هایی دو ، سه و چند شهید داده اند و چه کسانی رنج جانبازی را به جان خریده اند تا این نظام پا بگیرد.

همتی در ادامه تصریح کرد: 230 هزار شهید، 500 هزار جانباز و 40 هزار آزاده در جنگ تحمیلی تقدیم این انقلاب شده است تا ما امروز با آسایش زندگی کنیم.

وی با اشاره به تفکر الهی امام(ره) در تشکیل بسیج اظهار داشت: امام (ره) نظامی نبود اما یک انسان وارسته دینی بود که با برداشت از سیره نبوی بسیج را ابداع نمود.

مشاور استاندار کرمانشاه در هماهنگی امور ایثارگران استان در ادامه تاکید کرد: بسیج متعلق به هیچ گروه و حزب خاصی نیست و متعلق به همه جناح ها و ملت ایران است.

وی افزود: دسته بندی های سیاسی نباید در بسیج بیاید و همه ما باد تحت نظر یک رهبر و نظام باشیم.

همتی با بیان اینکه ایثارگران بالاترین جایگاه را در نظام اسلامی دارند، گفت: ایثارگران زینت های نظام جمهوری اسلامی هستند که اگر پدران آن ها نبود امروز خبری از این نظام هم نبود.

وی در خاتمه تاکید کرد: ایثارگران باید در جامعه و نظام اداری ما الگو باشند زیرا نگاه ها و انتظارات از آن ها بسیار بیشتر است.

در بخش دیگری از این مراسم احمد عباسی معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران استان نیز به برنامه های حمایتی این اداره کل اشاره کرد و گزارش مختصری از وضعیت کلی و مشکلات خانواده های شاهد و ایثار گر استان ارایه کرد.

در پایان این مراسم با تقدیم لوح تقدیر و هدایایی از ایثارگران تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار