رئیس بسیج سازندگی کرمانشاه خبر داد
رئیس بسیج سازندگی استان کرمانشاه سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه گفت: یک‌هزار و 248 نفر از بسیجیان استان در قالب 584 تیم در طرح ملی واکسیاسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل با دامپزشکی همکاری دارند.
کد خبر: ۳۳۴۶۲۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰ 26 November 2016
به گزارش تابناک و به نقل از فارس،منصور فتاحی امروز اظهار داشت: طرح ملی واکسیناسیون طیور بومی در برابر بیماری نیوکاسل در 12 استان کشور به‌ صورت همزمان آغاز شده است.

فتاحی با بیان اینکه در این طرح ملی بنا است در مدت سه روز 14 میلیون قطعه طیور بومی در برابر این بیماری ایمن‌سازی شوند، افزود: در استان کرمانشاه 50 درصد روستاهای پرخطر و شعاع کانون بیماری که در حدود یک‌هزار و 168 روستا است در اولویت نخست این طرح قرار دارند.

رئیس بسیج سازندگی استان کرمانشاه سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه از واکسیناسیون بیش از 360 هزار قطعه از طیور روستای در این استان علیه بیماری نیوکاسل خبر داد و گفت: یک‌هزار و 248 نفر از بسیجیان در قالب 584 تیم در این طرح به‌کار گرفته شده است.

این مسؤول با بیان اینکه طرح  ملی واکسیناسیون نیوکاسل در استان با همکاری دامپزشکی و بسیج سازندگی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه در حال اجرا است، ادامه داد: بیماری نیوکاسل یکی از زیان‌بارترین بیماری‌های صنعت طیور محسوب می‌شود و ایمن‌سازی طیور در استان کرمانشاه به دلیل موقعیت مرزی اهمیت ویژه‌ای دارد. 

وی به شروع این طرح در سوم و چهارم آذر ماه به‌صورت آزمایشی در سطح شهرستان‌های اسلام‌آباد غرب و صحنه اشاره کرد و یادآور شد: واکسن استفاده شده در این طرح ملی در کشور تولید شده و از نوع واکسن مقاوم به حرارت خوراکی است.

 فتاحی از همکاری بسیج سازندگی در راستای حمایت کردن از طرح‌های دامپزشکی خبر داد و تصریح کرد: سه ماه دیگر مرحله یادآور این واکسن در روستاهای مشخص شده استان انجام می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار