معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با ارائه برنامه‌های آموزشی و توزیع داروی رایگان به معتادان تزریقی شاهد کاهش 60 درصدی تزریق و تغییر الگوی مصرف از تزریق به تدخین در بین بیماران تزریقی هستیم.
کد خبر: ۳۳۳۸۰۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲ 24 November 2016

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، مهدی طباطبایی در حاشیه بازدید از مراکز کاهش آسیب اظهار داشت: در استان سیستان و بلوچستان برای اولین بار با همکاری بین بخشی در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تعداد 30 مرکز کاهش آسیب در محدوده دانشگاه علوم پزشکی زاهدان پروانه تاسیس دریافت شد که تعداد 22 مرکز در حال فعالیت هستند.

وی ادامه داد: مراکز کاهش آسیب در حاشیه شهرها و مناطق پر خطر و سکونتگاه‌های غیر رسمی تاسیس شده است و خدمات پیشگیری، درمان و کاهش آسیب سوء مصرف مواد و الکل و همچنین برنامه‌های آموزشی و مشاوره با ارائه راهکارهای درمانی، در قالب بسته‌های مشاوره خانواده و ارایه خدماتی مثل توزیع سرنگ و سر سوزن و تست سریع HIV و ارجاع موارد پر خطر به سطوح بالاتر انجام می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تصریح کرد: بیش از 3 هزار و 700 بیمار در استان تحت پوشش این مراکز قرار دارند که با ارائه برنامه‌های آموزشی و توزیع داروی رایگان به معتادان تزریقی شاهد کاهش 60 درصدی تزریق و تغییر الگوی مصرف از تزریق به تدخین در بین بیماران تزریقی هستیم.

طباطبایی ادامه داد: در این مراکز غیر از ارائه خدمات بهداشتی، خدمات اجتماعی نظیر استحمام بیماران، تعویض لباس، اصلاح سر و صورت، و تعویض پانسمان زخم‌ها برای بیماران بصورت رایگان انجام و صبحانه و نهار از طرف دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به بیماران داده می‌شود.

در این بازدید که کارشناسان گروه غیر واگیر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان حضور داشتند معاون بهداشتی دانشگاه بر ارائه خدمات بهداشتی و درمانی رایگان به بیماران تزریقی و ارائه بهترین خدمات انسان دوستانه تاکید کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار