معاون وزیر ورزش و جوانان:
معاون وزیر ورزش و جوانان کشور بر افزایش سمن‌ها و حمایت بیشتر از آنها تأکید کرد و گفت: با حمایت از سمن‌ها از ظرفیت و انرژی و توانمندی آنها بهره‌مند می‌شویم.
کد خبر: ۳۳۳۷۹۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵ 24 November 2016

جلسه ستاد ساماندهی شهرستان ایرانشهر با حضور حسن کلاشلو معاون سازمان ورزش و جوانان کشور و جمعی از مسؤولان در محل سالن اجتماعات فرمانداری ایرانشهر برگزار شد.

معاون وزیر ورزش و جوانان کشور در این جلسه هدف از برگزاری این جلسات ستاد ساماندهی را بررسی و شناسایی موانع و مشکلات حوزه جوانان و کمک به پیشبرد اهداف این حوزه دانست.

حسن کلاشلو گفت: با نگاهی به جوانان مملکت متوجه می‌شویم هر روز که می‌گذرد، رشد، بالندگی، عقلانیت و اخلاق در جوانان مملکت بیشتر شده و هر روز جوانان ما از نظر ایمانی و علمی به جایگاه‌های رفیع‌تری دست می‌یابند.

وی ادامه داد: جوانان دارای استعدادها، خلاقیت‌ها و ایده های نو هستند که باید به این قشر توجه ویژه داشت و با مشارکت دادن آنها در امور کشور به رشد و توسعه بیشتر دست پیدا کرد.

کلاشلو بیان کرد: هوش و خلاقیت جوانان ایرانی بسیار بالا است، لذا باید برای بهره مندی از آنها بسترهای لازم را فراهم کنیم و آنها را در امور مختلف مشارکت دهیم.

معاون وزیر ورزش و جوانان کشور با اشاره به اینکه جوانان نقش بسیار مهمی را در توسعه و پیشرفت کشور دارند، خاطرنشان کرد: مشارکت جوانان در امور کشور امری مهم تلقی می‌شود و این امر باید در جامعه محقق شود.

کلاشلو بیان کرد: یکی از مهمترین شاخصه های توسعه یافتگی استفاده از جوانان و مشارکت دادن آنها در امور مختلف است، لذا به این مهم باید توجه ویژه شود.

وی تصریح کرد: خرد جمعی و زندگی مشارکتی در کشور نیازمند توجه بیشتر است، لذا باید این فرهنگ‌سازی در کشور صورت گیرد تا شاهد رشد و توسعه بیشتر باشیم.
 
معاون وزیر ورزش و جوانان کشور بر افزایش سمن ها و حمایت بیشتر آنها تأکید کرد و افزود: این امر یک برد دو طرفه است همانطور که ما از سمن‌ها و فعالیت‌های آنها حمایت می‌کنیم از طرفی از پتانسیل و انرژی و توانمندی آنها نیز بهره‌مند می‌شویم.
 
وی با اشاره بر تأثیر و نقش مهم جوانان در اجتماع افزود: جوانانی که به عنوان جوان نخبه و برتر انتخاب و مورد تجلیل قرار می‌گیرند باید در ابعاد مختلف برتر بوده و با رفتار مناسب خود به عنوان الگوی جامعه مسیر روشنی را برای جوانان دیگر بگشایند و با این دیدگاه که آینده سازان این جامعه هستند در تحقق اهداف این مرز و بوم بکوشند.

کلاشلو گفت: برخلاف این امر که جمعیت جوان یک فرصت و موقعیت اثر گذار در جوامع است در صورت عدم توجه به آن می‌تواند به عنوان تهدیدی برای آن جامعه محسوب شود بنابراین حرکتی دو جانبه از طرف جوانان و مسئولین در جامعه نیاز است.

لزوم توجه به ورزش‌های بومی و محلی

معاون استاندار و فرماندار شهرستان ایرانشهر نیز در این جلسه اظهار کرد: ایرانشهر به عنوان جوان‌ترین شهر اما امکانات ورزشی و تفریحی را نامتجانس با رشد جمعیت جوانان دانست و خواستار توجه بیشتر به اشتغال، ازدواج، ورزش و مسکن جوانان شدند.

نبی بخش داوودی افزایش اعتیاد در بین جوانان را یکی دیگر از دغدغه‌های مسؤولان و خانواده‌ها دانست و اهتمام جدی تر در این بخش را برای نجات جوانان از مواد افیونی با فراهم کردن  سازوکارهای علمی و فرهنگی را در این زمین اثر بخش دانست.

وی گسترش اماکن ورزشی را در شهرستان برای پر کردن اوقات فراغت جوانان را مهم ارزیابی و خواستار تخصیص اعتبارات کافی در این زمینه دانست.

این مسؤول بحث بانوان در مقوله جوانان را هم مهم ارزیابی و پرداختن به مشکلات این قشر و رسیدگی به دغدغه‌های بانوان را در عرصه ورزش، اشتغال و تحصیلات را نیز مورد تاکید قرار داد.

وی تخصیص اعتبار برای دهکده ورزشی این شهرستان را یکی از مهم‌ترین خواسته‌های جوانان و ورزشکاران دانست.

داوودی نسبت به هزینه‌های میلیاردی در بعضی از رشته‌های ورزشی که هرگز نتوانسته‌اند خروجی مناسبی برای کشور را به دنبال داشته باشند را مورد انتقاد قرار داد و گفت: با درصد اندکی از این پول‌ها در استان های محرومی مثل سیستان و بلوچستان می‌توان ورزش را نه فقط متحول ساخت بلکه می‌توان تغییرات بنیادین در ان ایجاد کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار