فرماندار گیلانغرب گفت: صادرات کالا از بازارچه مرزی سومار که به علت سهولت در تردد زائران شرکت کننده در راهپیمایی اربعین امام حسین (ع) از 25 آبان به مدت یک هفته تعطیل شده بود از امروز سوم آذر از سرگرفته شد.
کد خبر: ۳۳۳۵۲۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۵ 23 November 2016
به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا،کرم محمدی روز چهارشنبه، علت توقف روند صادرات کالا از مرز سومار را ممنوعیت تردد ماشین آلات سنگین و کامیون های حامل بار در مسیر زائران اربعین امام حسین (ع) ذکر کرد و اظهار داشت: از امروز با از سرگیری مبادلات تجاری در بازارچه مرزی سومار و پذیرش کالاها از سوی طرف عراقی، شاهد فعالیت دوباره در این مرز هستیم.
وی اظهار کرد: از صبح امروز تجار و پیله وران در بازارچه مرزی حضور دارند و روند فعالیت صادرات کالاها را از سر گرفته اند.
وی بیان کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته تاکنون 200 هزار تن زائر کربلای شرکت کننده در اجتماع بزرگ اربعین امام حسین (ع) از مسیر گیلانغرب و بخش گواور از توابع این شهرستان به کشور بازگشته اند و مشکلی در این خصوص نداریم.
فرماندار گیلانغرب اضافه کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته توسط مسوولان استان، سال آینده مرز سومار میزبان زائران اربعین حسینی خواهد بود و 20 میلیارد ریال اعتبار نیز برای ایجاد و استقرار زیرساخت های لازم در این مرز اختصاص یافته است.
محمدی گفت: هم اکنون 35 قلم کالای مختلف از بازارچه سومار به عراق صادر می شود که تاکنون زمینه اشتغالزایی صدها تن را به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: در ماه آبان بیش از سه هزار و 960 کامیون حامل انواع کالا به وزن بیش از 63 هزار تن و به ارزش 20 میلیون دلار از بازارچه مرزی سومار به عراق صادر شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار