مدیر بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) ابرکوه گفت: دولت یازدهم نگاه ویژه ای به حوزه درمانی این شهرستان داشته که صدور مجوز ارتقای این بیمارستان 32تختخوابی به 96 تختخوابی در کنار دیگر خدمات زیرساختی درمانی و بهداشتی موید این موضوع است .
کد خبر: ۳۳۳۳۱۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸ 23 November 2016
به گزارش تابناک یزد،صادق ابوالحسنی با بیان اینکه پنجم آبان ماه امسال این مجوز از سوی وزارت بهداشت صادرشده اظهار کرد: دراین طرح فضای بیمارستان از یکهزارو 500 مترمربع وسعت به هفت هزار مترمربع افزایش می یابد.
وی اضافه کرد : در راستای عملیاتی شدن این طرح توسعه که بخش های بستری ، دیالیز، اورژانس، اتاق زایمان، اتاق عمل، بخش آزمایشگاه ، رادیولوژی ، بخش اداری این بیمارستان را در بر می گیرد 80میلیارد ریال بودجه جذب شده است .
ابوالحسنی ادامه داد: فاز نخست طرح توسعه بیمارستان ابرکوه که افزایش 39 تخت را شامل می گردد بمنظور تقویت زیرساختهای درمانی تا پایان آذرماه جاری مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت .
وی همچنین خاطرنشان کرد: کلینیک تخصصی بیمارستان ابرکوه با زیربنای 750مترمربع در 2طبقه با 32 اتاق نیز هم تا پایان سالجاری نیز هم به بهره برداری خواهد رسید.
این مسئول بابیان اینکه بزودی یکدستگاه آمبولانس مجهز به بیمارستان ابرکوه تحویل داده می شود ادامه داد: مجوز خرید سی تی اسکن نیز برای بیمارستان ابرکوه از محل بودجه هیات امنای ارزی وزارت بهداشت نیز هم صادر شده است.
وی به بخشی از فعالیتهای انجام شده و مشکلات بیمارستان خاتم النبیاء (ص) این شهرستان پرداخت و اظهارکرد: بیمارستان ابرکوه هم اکنون به عنوان بیمارستان 32 تختخوابی عمومی از نظر وزارت بهداشت تلقی می شود و دارای پنج تخصص اصلی زنان زایمان ، بیهوشی ، جراحی ، اطفال و داخلی است .
وی ادامه داد: اما بخاطر محرومیت های این شهرستان ، این بیمارستان اضافه بر تخصصی های موجود به متخصص قلب ، گوش و حلق و بینی ، ارتوپدی و چشم نیاز دارد.
به گفته ابوالحسنی بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) ابرکوه در حال حاضر دارای 2 متخصص داخلی ، 2 متخصص بیهوشی ، 2زنان و زایمان ، جراح، اطفال و رادیولوژی است و بزودی متخصص قلب به این بیمارستان داده می شود.
وی با بیان اینکه سیاست دولت مبنی بر واگذاری امور به بخش خصوصی است اضافه کرد: آمبولانس های این بیمارستان به بخش خصوصی واگذار شده ولی متاسفانه آمبولانس های این شرکتها به دلیلی مستعمل بودن نیاز به بهینه سازی و ارتقای کیفیت دارند.
مدیر بیمارستان ابرکوه باتوجه به اینکه این شهرستان در کنار جاده طریق الرضا (ع) قرار دارد و تردد مسافران از استانهای فارس ، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد از این مسیر انجام می گیرد نیاز است که توجه ویژه ای به این شهرستان به لحاظ زیرساخت جاده ای بشود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار