مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم با اشاره به توسعه روابط با شهر مسلمان نشین لین شیا گفت: 23 زائر چینی برای شرکت در عزاداری امام حسین(ع) وارد استان قم شدند.
کد خبر: ۳۳۱۸۱۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۴ 20 November 2016
به گزارش تابناک قم، عیسی رضایی با اشاره این که زائران چینی در مراسم های سنتی و مذهبی عزاداری در قم شرکت می کنند اظهارداشت: این تعداد مسلمان از شهر لین شیای استان گانسوی چین با همکاری یکی از دفاتر مسافرتی دراین شهر مقدس حضور یافتند.

وی افزود: زائران چینی در مدت 17 روزه اقامت در ایران از مکان های تاریخی و مذهبی استان قم، تهران، مشهد، شیراز و اصفهان بازدید می کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم بیان داشت: زیارت حرم مطهر حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران، بقاع متبرکه امامزادگان و بازدید از خانه های تاریخی، کاروانسرا، آب انبارها و سایر اماکن از جمله برنامه های پیش بینی شده برای گردشگران چینی در این استان است.

وی به تفاهمنامه همکاری بین استان قم و گانسوی چین اشاره کرد و گفت: در سال 93 تفاهمنامه همکاری و خواهرخواندگی بین دو شهر قم و شهر لین شیای چین امضا شد و در همین راستا هیات های تجاری در رفت و آمد بوده اند.

رضایی ادامه داد: باید از ظرفیت های فرهنگی و تجاری این دو شهر برای توسعه روابط در زمینه های مختلف استفاده کرد.

وی با بیان این که حضور گردشگران و سرمایه گذاران چینی باعث بهبود وضعیت اقتصادی می شود گفت: خدمات رسانی و جذب سرمایه گذاران خارجی در بخش گردشگری قم، اشتغالزایی و به تبع آن سودآوری اقتصادی را به همراه دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم خاطر نشان کرد: برای جذب بهتر سرمایه گذاران خارجی و استفاده مطلوب از سرمایه های آنها در طرح های مختلف باید همکاری های خوبی ارائه شود.

وی با اشاره به حضور هیات ایرانی در استان گانسوی چین گفت: در ماه گذشته هیات ایرانی به ریاست فرماندار قم برای تبادل اطلاعات و ارتباطات بیشتر در جشن 60 سالگی حکومت لین شای چین حضور پیدا کردند.

وی افزود: در این جشن، ایرانیان در جشنواره غذای حلال در چین شرکت کردند که بازتاب های خوبی داشت که امیدواریم تعامل ها بین این دو استان افزایش پیدا کند.

شهر مسلمان نشین لین شیا در جنوب غرب استان گان سو چین قرار دارد، فرمانداران شهر قم و لین شیا در مرداد ماه سال 1393 در استانداری قم با حضور سه تن از مقامات رسمی دو طرف تفاهم نامه همکاری به سه زبان انگلیسی، چینی و فارسی در زمینه فرهنگی و اقتصادی امضا کرده بودند. این تفاهمنامه در زمینه های ساخت و تولید غذای حلال، کشاورزی، صنعت، تجارت، معادن، واردات و صادرات و همچنین صنعت گردشگری امضا شد.

تفاهم‌نامه همکاری قم و لین‌شیا چین به عنوان دو شهر مسلمان‌نشین و مذهبی برای ایجاد روابط دوستانه دو طرف منعقد شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار