آیت‌الله علما مطرح کرد
امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری مهم‌ترین نیاز کشور را حفظ بصیرت سیاسی در مقابل دشمنان بیان فرمودند، گفت: دشمن امروز برخلاف تعهداتش در برجام، تحریم‌های جدیدی اعمال کرده است.
کد خبر: ۳۳۰۹۱۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰ 18 November 2016
به گزارش خبرگزاری تابناک و به نقل از فارس از کرمانشاه، آیت‌الله شیخ مصطفی علما در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه کرمانشاه، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم اصفهان مهم‌ترین نیاز کشور را بصیرت سیاسی بیان فرمودند که اقتدار ایران اسلامی را باید همه حفظ کنیم و غافل نبودن از توطئه دشمن یک موضوع بسیار ضروری است.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه برجام تاکید بر رفع تحریم داشت، اما طی روزهای گذشته مجددا تحریم کردند، یادآور شد: باید توطئه دشمن را بشناسیم و بدانیم دو مجلس و دولت‌های آمریکا ضربه‌های بسیاری به ما زده‌اند که امروز حفظ روحیه و جهت‌گیری انقلابی در تمام کارها توسط مسؤولان باید رعایت شود.

خطیب نماز جمعه کرمانشاه با بیان اینکه اقدام و عمل حرف مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی است و بارها گفته شده کشور ما استعدادهای بسیاری دارد، گفت: باید عرصه اقتصاد را شکوفا کنیم، چراکه دشمن در این حوزه دنبال صدمه زدن به کشور است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه درس پرهیز از وادادگی درس امام راحل است، تصریح کرد: ایستادگی در مقابل دشمنان وصیت‌نامه امام راحل است و نظرات و سخنان امام راحل را نباید توجیه کنیم که در این‌صورت دیگر سخن امام راحل نیست.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه زیارت قبر امام حسین(ع) برای انسان در صورت امکان واجب است، ادامه داد: رسول خدا(ص) کتاب و اهل بیت(ع) را به امانت در بین مسلمانان به یادگار گذاشتند که یکی از راه‌های فراموش نکردن این بزرگواران زیارت همراه با فهم و درک است.

وی با اشاره به مراسم باشکوه و عظیم اربعین حسینی، خاطرنشان کرد: نخستین شکوفه واقعه عاشورا در اربعین حسینی زده شد و 14 قرن است اهل بیت(ع) فراموش نشده و نخواهند شد، چراکه تولی و تبری از آموزه‌های دینی است که با فطرت آدمی مطابقت دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه با تصریح بر اینکه هشت سال دفاع مقدس را فرهنگ اهل بیت(ع) و اسلام مدیریت کرد و همه ما عهد و پیمان با این عزیزان داریم، عنوان کرد: پایبند بودن به عهد و پیمان دستور دین است که اربعین یعنی پایبند بودن به عهد و پیمان دینی و الهی و امروز موجب حیرت جهانیان شده و عظمت اسلام را نشان می‌دهد.

خطیب نماز جمعه کرمانشاه به شنبه 29 آبان آغاز هفته بسیج اشاره کرد و متذکر شد: بسیج مورد عنایت امام راحل و مقام معظم رهبری بوده است که در دنیای اسلام الگوی بسیج موفق است و امام راحل به بسیجیان فرمودند به فکر ایجاد حکومت بزرگ اسلامی باشید و این شدنی است که هراس آمریکا از قدرت ایران و قدرت روزافزون آن نشان‌دهنده این قدرت است.

وی وجود ولی‌فقیه در ایران اسلامی را نعمت بزرگ برای کشور و تشکیل بسیج را از الطاف جلیه و برکات آسمانی عنوان کرد و افزود: امروز جوانان فراوانی به مراسم اربعین مشرف شدند و این است که دنیا از روحیه بسیج حساب می‌برد و اخلاص و ایمان در کنار روحیه بسیج آمریکا را به زانو درمی‌آورد.

علما با بیان اینکه مقام معظم رهبری حرکت بزرگ اربعین را عزت اسلام می‌دانند که چنین گردهمایی عظیمی بی‌نظیر است، متذکر شد: این حرکت باشکوه بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری، شروع جاذبه مغناطیسی حسینی است که زیارت اربعین توصیه شده و امروز دارد تفسیر می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار