رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور گفت: تاکنون بیش از 2 میلیون زائر ایرانی از سه مرز مهران، شلمچه و چزابه وارد کشور عراق شده اند.
کد خبر: ۳۳۰۵۹۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴ 17 November 2016
به گزارش تابناک ایلام؛حسن پلارک روز پنجشنبه در نشست ستاد اربعین استان ایلام در پایانه مرزی مهران گفت: پارسال 17 میلیون نفر در راهپیمایی عظیم اربعین شرکت کردند که امسال پیش بینی می شود این تعداد به مرز 25 میلیون نفر برسد.
 

 
به گفته وی، در حالیکه امسال آغاز سفر زائران اربعین حسینی از 25 آبان پیش بینی شده بود اما زائران از پنجم آبان ماه سفر خود را به عتبات عالیات آغاز کردند.
 
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور اظهار کرد: بار اصلی تردد زائران برای شرکت در مراسم اربعین از طریق مرز مهران است و پیش بینی می شود حجم بازگشت زائران از این مرز در مقایسه با زمان رفت بسیار بیشتر باشد.
 
وی افزود: با توجه به کمبود زیر ساخت های ارتباطی در این مرز برای انتقال زائران به شهرهای مبدا و اسکان و پذیرایی آنها باید از هم اکنون چاره اندیشی شود.
 
امام جمعه مهران نیز در این نشست بازگشایی مرز چیلات دهلران را یکی از راهکارهای کاهش تردد زائران در مهران دانست و گفت: با توجه به نزدیکی مهران به دهلران می توان ضمن تقسیم بار جمعیت، بخش قابل توجهی از حجم تردد زائران را با انتقال به این مرز کاهش داد.
 
حجت الاسلام روح الله ولدبیگی با تقدیر از مردم مهران در پذیرایی از زائران اربعین افزود: با وجود مشکلاتی که برای شهروندان مهرانی با ازدحام زائران بوجود آمد ولی مردم شهید پرور این شهرستان منازل خود را به زائرسرا تبدیل و بصورت شبانه روزی در حال پذیرایی از زائران هستند./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار