مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران از راه‌اندازی و توسعه گردشگری دریایی داخلی و خارجی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۳۲۹۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۰ 16 November 2016
سیاوش رضوانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ان با اشاره به اینکه با برگزاری جلسات مختلف سعی در اجرای اهداف سازمانی داریم، گفت: همه ساله وزن خاصی برای هر بندر تعریف می‌شود و هر بندر تیپ خاص خودش را دارد.
 
وی اظهار کرد: صاحبان کالا مسیر کالاهای خود را مشخص می‌کنند و پیگیری‌های لازم با سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی را انجام می‌دهیم.
 
* تحقق ترافیک در بندر نوشهر تا پایان سال جاری
 
مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران با اشاره به اینکه با گمرک تعامل و همکاری بسیار مطلوبی داریم، افزود: هر بندر با توجه به مقتضیات خودش به‌دنبال افزایش راندمان عملکردی است و در همین راستا ایمنی بنادر از موضوعات بسیار مهم در بنادر کشور به‌شمار می‌رود که در بنادر مازندران آن را پیگیری کردیم و ترافیک بندر در برنامه کاری ما قرار دارد و مشاور کار مطالعاتی را آغاز کرد و تا پایان امسال بحث ترافیک بندر نوشهر تحقق پیدا می‌کند.
 
رضوانی از امضای تفاهم‌نامه بین اداره‌کل بنادر مازندران با اداره‌کل پست استان خبر داد و گفت: این موضوع در راستای سیاست‌های دولت مبنی بر لزوم ارائه خدمات از طریق دولت الکترونیک و به‌منظور رفاه حال دریانوردان سطح استان صورت گرفته است.
 
* انجام امور دریانوردی از طریق مراکز پستی
 
وی کاهش رفت و آمد، جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه را از مزیت‌های این طرح برشمرد و افزود: از این پس تمامی امور مرتبط با دریانوردی مانند قبول، کنترل مدارک، تکمیل فرم‌های مورد نیاز و ارسال پرونده‌های دریانوردان اعم از متقاضیان صدور، تمدید، تجدید و المثنی انواع گواهی‌نامه‌ها و شناسنامه‌های دریانوردی از طریق مراکز پستی استان انجام می‌شود.
 
مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران، بیان کرد: اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران متعهد است تمامی شرایط و مقررات موضوعات مرتبط با صدور انواع گواهی‌نامه‌ها و شناسنامه‌های دریانوردی را به‌موقع به پست اعلام و همچنین نسبت به ارائه راهنمایی‌ها و آموزش‌های لازم به کارکنان پست اقدام کنند.
 
* لزوم توسعه بسترهای گردشگری دریایی در بندر نوشهر
 
رضوانی در ادامه با تأکید بر اینکه توسعه بسترهای گردشگری دریایی در بندر نوشهر مورد توجه قرار دارد، اظهار کرد: گردشگری ساحلی بین شهری از رامسر تا گمیشان توسط بخش خصوصی باید فعال شود و در زمینه گردشگری دریایی فرامنطقه‌ای اداره‌کل بنادر مازندران وارد عمل می‌شود و انتقال مسافران از ترکمنستان به نوشهر و بالعکس انجام می‌شود.
 
وی تصریح کرد: از دیگر کشورها و سایر شهرهای کشور نیز می‌توانند در قالب تورهای گردشگری از طریق دریای خزر به باکو و آستراخان روسیه سفر گردشگری داشته باشند.
 
مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران، عنوان کرد: لازمه گردشگری ساحلی بین‌شهری مطالعات میدانی بوده که این ارزیابی به‌تنهایی از سوی بندر امکان‌پذیر نبود و نیاز به مشاور داشت و بنابراین مشاور جذب و شرایط کاری مشخص شد.
 
رضوانی تصریح کرد: با فرمانداران استان مکاتبه کردیم تا مشاوران با آنها جلساتی داشته باشند و در بحث مکان‌یابی تبادل نظر صورت گیرد تا پس از مشخص شدن مکان، در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد.
 
وی تصریح کرد: در داخل طرح مکان‌یابی شده موضوعاتی مانند رسوبات، تعارضات انجام شده، محیط‌زیست و اینکه سرمایه‌گذار از چه سازه‌ای استفاده کند تا کاربردی داشته باشد و چه اسکله‌ای احداث کند دیده شده است که مجموعه آن پس از آماده شدن در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد تا در مناطق مشخص شده به فعالیت خود بپردازند که این طرح تا اواخر دی ماه امسال نهایی می‌شود.
 
* بندر نوشهر یک بندر «تجاری - گردشگری» است
 
مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران، خاطرنشان کرد: شناورهایی که برای جابه‌‌جایی مسافران و گردشگران در حال ساخت هستند باید در همان محوطه طرح‌های گردشگری دریایی که توسط بخش خصوصی انجام می‌شود، پهلوگیری کنند و این شناورها اصلاً وارد بندر نوشهر نمی‌شوند چون بندر نوشهر یک بندر تجاری گردشگری است و کشتی‌های «کروز» با یک برنامه زمان‌بندی شده وارد آن شوند.
 
این مسؤول با بیان اینکه به‌دنبال آن هستیم تا کشتی «کروز» وارد بندر نوشهر شود، افزود: این نوع کشتی در تمامی بنادر پیشرفته دنیا وجود دارند زیرا برنامه‌هایشان مشخص است و می‌توانند علاوه بر کار مسافربری نسبت به جابه‌جایی کالا اقدام کنند.
 
* وجود سند مدیریت یک‌پارچه‌سازی سواحل 8 استان
 
رضوانی با بیان اینکه وجود کشتی‌های «کروز» دارای ارزش افزوده بالایی هستند و در حوزه اشتغال بسیار کاربرد دارند، اضافه کرد: این کشتی‌ها موجب حضور گردشگران بسیار زیادی در فضای شهری شده و البته این حضور انبوه گردشگران نیز بر ایجاد مبلمان، زیباسازی شهری و ابنیه مغازه‌ها هم اثرات مثبتی دارد و در کنار آن فرودگاه نوشهر نیز فعال‌تر و نوشهر به یک شهر گردشگری دریایی با برند بین‌المللی تبدیل می‌شود.
 
وی آزادسازی سواحل را کاری بزرگ دانست و عنوان کرد: سند مدیریت یک‌پارچه‌سازی سواحل برای هشت استان ساحلی کشور با توجه به مقتضیات همان استان آماده شد که در مازندران دبیری آن بر عهده اداره‌کل بنادر و دریانوردی است.
 
مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران با بیان اینکه تجاوزات و تصرفات در سواحل مازندران بسیار زیاد بود و این نشان می‌دهد چندان به این مسأله توجهی نمی‌شد، تصریح کرد: وقتی متولی‌گری در بحث برخورد با تجاوزات و تصرفات ساحل از سوی وزارت راه و شهرسازی به سازمان بنادر و دریانوردی محول شد، همه اعضای گروه در تهیه و تدوین سند مدیریت یک‌پارچه‌سازی سواحل حضور داشتند و این سند اوایل سال 92 به همه استان‌های ساحلی ارسال شد.
 
* شناسایی تمامی مناطق ساحلی تجاوز شده در مازندران
 
رضوانی اظهار کرد: امروزه همه مناطق ساحلی تجاوز شده شناسایی می‌شوند و پس از آن سه اخطار کتبی به فرد خاطی داده می‌‌شود و در صورتی که به این اخطارها تمکین نکند از طریق دستگاه قضایی پیگیری‌ها انجام و در نهایت نسبت به اجرای حکم عقب‌نشینی و یا تخریب برابر قانون و با دستور قضایی اقدام می‌شود.
 
وی با بیان اینکه سند مدیریت یک‌پارچه‌سازی سواحل یک سند پویا و فرابخشی و همیشه فعال است، ادامه داد: اگر تمامی سواحل آزادسازی شوند و همه حریم 60 متر را رعایت کنند باز هم این سند پویایی دارد زیرا همین سند متولی صدور مجوزها برای فعالیت و بهره‌برداری در سواحل است.
 
*هیچ‌کس بدون اجازه نمی‌تواند فعالیتی در سواحل داشته باشد
 
مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران تاکید کرد: در حال حاضر هیچ‌کس بدون اجازه نمی‌تواند اقدام به فعالیت در سواحل مازندران کند و حتی به گونه‌ای شد که با دو مرتبه مذاکره با افراد دارای املاک و مستغلات شاهد عقب‌نشینی و رعایت حریم ساحل هستیم.
 
رضوانی با ابراز امیدواری مبنی بر اینکه امیدواریم اجماع برای پاک‌سازی سواحل همواره وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: به‌دنبال جذب بخش خصوصی هستیم تا هزینه‌های دولت کاهش یابد چرا که بخش خصوصی هم ارزش افزوده با خود می‌آورد و هم اشتغال ایجاد می‌کند.
 
وی بیان کرد: در حال حاضر اکثر بنادر استان دارای شرایط سرمایه‌گذاری همراه با زیرساخت‌های مناسبی هستند به‌طوری که در دوسال اخیر در بندر نوشهر 54 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.
 
* مخالف باغ اکولوژی نیستیم
 
رضوانی با اشاره به راه دسترسی بندر نوشهر، افزود: کارهایی که در چند سال انجام شد باید به سرانجام می‌رسید چون هم مصوبه دولت و هم اجماع لازم وجود داشت اما معتقدم به‌خوبی مدیریت نشد و شتابزدگی در آن دیده می‌شود.
 
مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران با بیان اینکه باغ اکولوژی طبیعت ما است و مخالف آن نیستیم، تصریح کرد: ارزش افزوده‌ای که راه دسترسی به بندر برای منطقه داشت در حال حاضر اراضی فعلی آن را ندارد.
 
رضوانی با اشاره به تلاش‌ها برای اجرای پروژه راه دسترسی نوشهر، گفت: امیدواریم برای سال آینده با انتخاب پیمانکار، پروژه راه دسترسی نوشهر عملیاتی شود.
 
فارس
برچسب ها: بندر نوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار