مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه خبر داد:
کرمانشاه- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه از افتتاح ۲ باب کتابخانه در استان کرمانشاه طی دهه فجر خبر داد.
کد خبر: ۳۲۹۶۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۷ 15 November 2016
به گزارش تابناک و به نقل از مهر، معصومه حسنی خوانسار امروز سه شنبه در مراسم گرامیداشت روز کتاب که در محل مجتمع آفرینش کرمانشاه  برگزار شد، ضمن تسلیت اربعین حسینی و تبریک هفته کتاب با اشاره به اثرات مثبت کتاب در رشد و توسعه جامعه و نقش پیشگیرانه آن در اثر گذاری هجمه های فرهنگی گفت: اساسی‌ترین راه ارتقا سطح آگاهی افراد مطالعه بوده و از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه افزود: با توجه به سرعت بالای تولید علم، نیاز به کتاب در کتابخانه های عمومی روز به روز را بیشتر خود نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اقدامات این اداره کل در راستای ارتقای فرهنگ کتابخوانی افزود: ضمن توسعه کتابخانه با توجه به سند سیاست سال ۹۵ که سال خواندن کتاب است، برگزاری نشست های کتابخوان در قالب ۳۰۰ نشست در سطح کتابخانه ها و برگزاری ۲ نشست تخصصی از جمله برنامه‌های صورت گرفته در این زمینه است.

حسنی خوانسار تاکید کرد: مجموعه کتابخانه‌های عمومی همواره به دنبال تقویت امر کتابخوانی با بهره گیری از امکانات موجود است. هم چنین سعی در ارتقای سواد جامعه کتابداران خود را دارد.

وی اشاره ای به دیگر فعالیت های این نهاد فرهنگی داشت و افزود: برگزاری نشست نقد و بررسی کتاب،  برگزاری کلاس های اوقات فراغت در اکثر کتابخانه های استان، برنامه ریزی برای طرح کتابخوانی و اجرای طرح اهدای کتاب از جمله فعالیت های قابل ذکر است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه گفت: هم‌چنین در بحث اهدای کتاب، انجمن های شهرستانی و استانی با عنوان «هر کرمانشاهی یک کتاب» این موضوع را در دستور دارند و تاکنون  ۱۵ هزار جلد کتاب اهدا شده است.

وی از راه اندازی ۲ باب کتابخانه مشارکتی در استان و طی آینده نزدیک خبر داد و گفت: پیگیری راه‌اندازی کتابخانه‌های روستایی برای روستاهایی که هم ساختمان و هم جمعیت مورد نظر را داشته باشند از دیگر اقدامات مد نظر ما است.

حسنی خوانسار خاطرنشان کرد:  تمام این فعالیت ها را مرهون تلاش کتابداران عزیز هستیم که نقش زیادی در ارتقای سواد و اشاعه فرهنگ جامعه دارند. کتابدارانی که به تعالی فکر و اندیشه در جامعه کمک می کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه از افتتاح دو باب کتابخانه در استان طی دهه فجر امسال خبر داد و فضاسازی کتابخانه‌های عمومی را از دیگر برنامه های در دست اقدام این اداره کل برشمرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار