مدیر امور عشایری کرمانشاه:
مدیر امور عشایری استان کرمانشاه افزایش میزان تولید گوشت قرمز را از اهداف مهم امور عشایری این استان دانست و گفت: امسال افزایش تولید لاشه از 16 به 22 کیلو در دستور کار است.
کد خبر: ۳۲۹۵۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۴ 15 November 2016
به گزارش خبرگزاری تابناک و به نقل از فارس از کرمانشاه علی‌اشرف آزادی پیش از ظهر امروز در کارگروه اقتصادی استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: خشکسالی‌های اخیر موجب کاهش وزن گوشت قرمز دام عشایر شده است.

وی با بیان اینکه عشایر استان اکنون لاشه 16 کیلویی تولید می‌کنند، ادامه داد: افزایش میزان تولید  گوشت قرمز از اهداف مهم امور عشایر در استان است که امسال برنامه افزایش لاشه تا 22 کیلو را در دستور کار داریم.

مدیر امور عشایری استان کرمانشاه با بیان اینکه 20 درصد علوفه دام عشایر از مراتع تامین می‌شود، گفت: با وجود فقر مراتع و خشکسالی‌ها محصولات دامی عشایر استان 20 درصد از دام‌های صنعتی سالم‌تر است.

این مسؤول از ساماندهی 31 هزار خانوار عشایر تا پایان برنامه ششم خبر داد و افزود: در صدد هستیم که در راستای ارائه خدمات به کوچندگان تا پایان برنامه ششم به صددرصد برسیم.

آزادی به صنایع دستی دوار، چیغ بافی، گبه و قالی در میان عشایر اشاره و بیان کرد: 140 میلیون تومان برای بحث گردشگری عشایر مصوب شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه نیز در این جلسه با اشاره به توسعه کشت گیاهان دارویی در استان، اظهار داشت: امسال کشت 28 هزار هکتار گیاه دارویی و احیای رویشگاه‌های مرتعی در استان انجام شده است.

مراد شیخ ویسی با بیان اینکه جنگل‌کاری، صیانت و احیای جنگل‌ه تا پایان برنامه ششم توسعه  426 هزار هکتار برای استان پیش‌بینی شده است، گفت: سال گذشته درسطح 85 هزار هکتار و امسال نیز در حدود 23 هزار هکتار  از استان جنگل‌کاری، صیانت و احیای جنگل‌ها انجام شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار