مدیر‌عامل آب منطقه‌ای کرمانشاه:
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه 80 درصد بارش‌ها به‌صورت روان‌آب از کرمانشاه خارج می‌شود، گفت: حفاظت از دشت‌ها، مدیریت و مهار آب‌های سطحی و ذخیره‌سازی آن بخش مهمی از مدیریت منابع آب در استان است.
کد خبر: ۳۲۹۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۸ 15 November 2016
به گزارش تابناک و به نقل از فارس،کیاست امیریان امروز با اشاره به اینکه در 10 سال اخیر هفت سال بارندگی زیر متوسط در کشور داشته‌ایم، اظهار داشت: با پیش‌بینی انجام شده بارندگی پاییزی در استان از دست رفته و بارندگی پاییز امسال کمتر از متوسط است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با اشاره به کاهش 700 میلیمتری در طی دوره خشکسالی، ادامه داد: مازاد بارندگی در سال گذشته 200 میلیمتر بود که به‌طور قطع خیلی کمتر از میزان کاهش دوران خشکسالی است.

این مسؤول با تاکید بر مبارزه با حفر و بهره‌برداری از چاه‌های غیرمجاز در استان، افزود: سال گذشته 826 حلقه چاه غیرمجاز در استان مسدود شده است و طی نیمه نخست سال‌جاری نیز 321 حلقه چاه غیر‌مجاز از چرخه بهره‌برداری خارج شده است.

به گفته امیریان، 80 درصد بارش‌های استان به‌صورت روان‌آب از استان خارج می‌شود که مهار و ذخیره‌سازی آن بخش مهمی از مدیریت منابع آب در استان است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه از بهره‌برداری از سد مخزنی زمکان تا پایان سال‌جاری خبر داد و یادآور شد: کار آبگیری سد آغاز شده است و آب سد سال گذشته به‌صورت آزمایشی در خدمت باغداران شهرستان گهواره قرار گرفت.

این مسؤول ادامه داد: با اجرای این طرح یک‌هزار هکتار از زمین‌های دیم منطقه و 570 هکتار از باغات گهواره آبیاری می‌شود.

وی به هزینه 180میلیارد تومانی احداث سد مخزنی زمکان اشاره کرد و گفت: ساخت این سد سال 85 شروع شد.

امیریان، مدیریت و مهار آب‌های سطحی، حفاظت از دشت‌ها، فرهنگ‌سازی به کمک رسانه‌ها و آموزش و پرورش، بهینه‌سازی مصرف آب در بخش‌های مختلف را از اهداف مهم تشکیل شورای حفاظت منابع آب دراستان برشمرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار