فرماندار درمیان:
فرماندار درمیان گفت: هشت میلیارد و ۵۴۱ میلیون ریال درآمد فروش سوخت از آغاز طرح تا کنون به حساب مرزنشینان این شهرستان واریز شده است.
کد خبر: ۳۲۹۰۷۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۴ 14 November 2016
محمد بشیری زاده در نشست بررسی وضعیت عواید حاصل از فروش سوخت ویژه مرزنشینان شهرستان، افزود: تقویت مبادلات مرزی مرزنشینان؛ کاهش قاچاق کالا، اشتغالزایی، تقویت امنیت مرزها و بهبود وضعیت اقتصادی شهرستان را در پی خواهد داشت.
وی با بیان اینکه فروش سوخت مرزنشینان توسط تعاونی های مرزنشین انجام می شود افزود : عواید حاصل از محل فروش سوخت مرزنشینان به حساب سرپرستان خانوارهایی که در شعاع ۲۵ کیلومتری مرز سکونت دارند و کارت مبادلات مرزی دریافت نموده اند، واریز می شود.
فرماندار درمیان گفت: اجرای طرح فروش سوخت و فرآوردهای نفتی در راستای کمک به معیشت مرزنشینان و کاهش پدیده قاچاق سوخت از سوی دولت اجرایی شد.
بشیری زاده با بیان اینکه :مشکلاتی در اجرای این طرح وجود دارد که موجب شده برخی از مرزنشینان از مزایای این طرح برخوردار نشوند افزود: شناسایی مرزنشینان واجدشرایط با همکاری دستگاه های اجرایی مرتبط ، شوراهای اسلامی و دهیاران از مهترین اولویت های کاری در روند اجرایی این طرح است.
وی یادآور شد: درشهرستان درمیان تاکنون ۱۶ هزار و ۵۴۳ خانوار برای کارت مرزنشینی ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۱۴ هزار و ۵۶۰ خانوار کارت مرزنشینی دریافت کرده‌اند و ۱۳ هزار و ۱۲۸ خانوار در شرکت تعاونی های مرزنشینان شهرستان عضویت دارند.
وی با بیان اینکه شهرستان درمیان بیشترین جمعیت مرزنشین را در خود جای داده است افزود: در حال حاضر ۳ هزار و ۱۰۰ خانوار درمیانی مشمول اجرای این طرح شده اند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار