معاون استاندار قم:
معاون استاندار قم با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد روغن مورد استفاده در کشور وارداتی است، گفت: اقتصاد کشور ما دولتی است و عدم شفافیت در بحث‌های اقتصادی در بخش خصوصی و دولتی وجود دارد.
کد خبر: ۳۲۸۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۱ 14 November 2016
به گزارش تابناک قم، سید صدرالدین موسوی ظهر امروز در همایش تجلیل از صادرکنندگان برگزیده استان قم که در سالن همایش اتاق بازرگانی، صنایع و معادن قم برگزار شد، با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور اظهار داشت: باید بپذیریم اقتصاد کشور ما دولتی است و عدم شفافیت در بحث‌های اقتصادی در بخش خصوصی و دولتی وجود دارد درنتیجه اگر دولت باید در زمینه فعالیت‌های خود شفاف عمل کند بخش خصوصی نیز باید شفافیت در عملکرد خود داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار قم با اشاره به چالش‌های اقتصادی پیش‌روی دولت در بخش‌های مختلف افزود: داشتن دانش فنی نیازمند آن است که جهانی فکر کرده و محلی عمل کنیم یکی از بحث‌هایی که دولت در قانون توسعه برنامه پنجم توسعه متعهد شده بهره‌وری است اگر توانستیم چه در بخش خصوصی یا دولتی بهره‌وری را افزایش دهیم موفق عمل کرده‌ایم.

موسوی با اشاره به بحث سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی استان افزود: در زمینه سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی  بسترهایی ایجاد کرده‌ایم و قبول داریم که باید سرمایه‌گذاران  فرا بخشی عمل کنند و انتظار داریم که هر بخشی وظایف خود را به‌خوبی انجام دهد.

وی بیان کرد: درزمینه ارزش‌افزوده قبل از خرید یک‌درصدی گرفته می‌شود تبعات آن را نباید اداره مالیات بدهد امید است با مدیریت جدید آنچه سبب افزایش قیمت‌ها می‌شود را درست کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار قم بابیان اینکه در بحث‌های تولید خلق منابع سخت و خرج منابع راحت است، خاطرنشان کرد: مردم ایران به این بلوغ فکری رسیده که بحث اقتصاد مقاومتی را باید در اقتصاد کشور پیاده کند اکثر واحدهای تولیدی با یک‌سوم ظرفیت خود در حال تولید هستند باید از طریق بنگاه‌های کوچک اقتصادی و پربازده در رونق تولید نقش ایفا کنیم.

موسوی بابیان اینکه شرط رونق اقتصاد کشور ایجاد واحدهای کوچک اقتصادی است، خاطرنشان کرد: باید بازارهای هدف را که در کشورهای اطراف و منطقه هستند شناخت و صادرکنندگان و تولیدکنندگان باید بازاریابی را رصد کنند.

وی بابیان اینکه یکی از معضلات کشور بحث قاچاق است، گفت: 80 درصد البسه و  بیش از 90 درصد روغن مورداستفاده در کشور وارداتی هستند ما باید دست‌به‌دست هم دهیم تا بتوانیم از کیان کشور دفاع کنیم و این مسئله همت مدیران کشور را می‌طلبد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار قم بابیان اینکه هر 10 هزار دلاری که واردات در کشور می‌شود یک فرصت شغلی از بین می‌رود تصریح کرد: برای اینکه اشتغال را در کشور افزایش دهیم باید مسئولان دست‌به‌دست هم دهند تا بتوان این کار را انجام داد همچنین استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان و کارآفرین یکی از راه‌های رونق‌بخش تولید در کشور است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار