فرماندار درمیان:
فرماندار درمیان گفت: مرزنشینان دژ محکم کشور هستند لذا بررسی و علت‌یابی مشکلات و شناسایی مرزنشینان واقعی در اولویت کارها قرار دارد.
کد خبر: ۳۲۸۸۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹ 14 November 2016
محمد بشیری‌زاده شامگاه یکشنبه در نشست بررسی عواید حاصل از فروش سوخت ویژه مرزنشینان شهرستان درمیان هدف از تشکیل این نشستها را شناسایی مرزنشینان واقعی و کمک به معیشت آنها دانست و اظهار داشت: بحث ارائه آمار و ارقام نیست بلکه کمک و بررسی مشکل معترضان به این طرح است.

وی تصریح کرد: در ابتدای این طرح قرار بر تحت پوشش قرار دادن روستاهای تا شعاع 25 کیلومتر از مرز بود ولی از روستا به دهستان تغییر کرد و این امر به نفع مردم شد زیرا در موقعیت روستا تنها می‌شد 200 خانوار را معرفی کرد اما با گسترش به دهستان اکنون 3 هزار و 100 خانوار در این طرح ثبت نام کرده‌اند و 280 نفر نیز در مرحله بعد به این تعداد اضافه می‌شود که این افراد حتما باید عضو شرکت تعاونی باشند و کارت الکترونیک مرزنشینی را دریافت کرده باشند.

فرماندار درمیان خاطرنشان کرد: هر ساله در مهر، آبان و آذرماه سامانه برای ثبت نام و اصلاح اطلاعات قبلی باز می‌شود و افراد می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیش‌خوان برخی مشکلات از جمله کد ملی و یا کد پستی و آدرس خود را اصلاح کنند.

بشیری‌زاده با بیان اینکه در استان خراسان جنوبی بیشترین آمار مرزنشینان مربوط به شهرستان درمیان است اذعان داشت: از ابتدای اردیبهشت ماه 94  هزار و 500 لیتر جهت صادرات مرزنشینان در نظر گرفته شده است و در دو مرحله پول آن واریز شده است.

وی افزود: در حال حاضر مشکل معترضان این است که پولی در این مرحله دریافت نکرده‌اند که این موضوع  پیرو مشکلات اطلاعاتی و آدرس غلط این افراد صورت گرفته است و افراد در این مهلت باقیمانده باید نسبت به اصلاح اطلاعات اقدام کنند.

فرماندار درمیان یادآور شد: ما باید با علت‌یابی مشکلات و شناسایی مرزنشینان واقعی کاری کنیم تا حق به حقدار برسد و کسانی که مرزشین نیستند از لیست حذف شوند و با بررسی میدانی و براساس آمار خانه بهداشت و چهره به چهره در طول دوهفته با همکاری شوراها، دهیاریها و بخشداریها این آمار و ارقام را با رعایت انصاف و عدالت بدون در نظر گرفتن ملاحظات و تعارفت شخصی لیستی جامع و کامل از مشکلات افراد در این زمینه ارائه شود.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان درمیان نیز در این نشست اظهار داشت: در شهرستان درمیان 16  هزار و 543 نفر برای کارت مرزنشینی ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد  14 هزار و 560 خانوار کارت مرزنشینی دریافت کرده‌اند و 13 هزار و 128 نفر نیز عضو تعاونیهای مرزنشینی شده‌اند.

وی تصریح کرد : براساس سرشماری سال 90 تقریبا همه کارت گرفته‌اند ولی اگر در این خانوار ازدواجی صورت گرفته و یا افزایش و کاهش دارد تا پایان آذرماه در سامانه اطلاعات خود را اصلاح کند.

رئیس صنعت و معدن درمیان در رابطه با اعتراض مردم در بحث عواید سوخت مرزنشینان گفت: در این مورد مغایرت آماری وجود دارد و مشکلات متعددی مطرح است که در مورد پرداخت این عواید نیز در دو فاز پرداخت شده است و کسانی که اطلاعات خود را اصلاح کنند در مرحله دوم به آنها پرداخت خواهد شد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار