مسؤول پناهگاه‌سازی کرمانشاه مطرح کرد
مسؤول کارگروه پناهگاه‌سازی هأیت کوهنوران استان کرمانشاه گفت: با پیگیری کارگروه پناهگاه‌سازی هیأت کوهنوردی استان و مساعدت گروه مهندسان شرکت برق منطقه‌ای غرب، ارتفاعات پناهگاه پرآو به سیستم روشنایی خورشیدی مجهز شد.
کد خبر: ۳۲۸۵۹۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۹ 14 November 2016
به گزارش خبرگزاری تابناک و به نقل از فارس از کرمانشاه،‌ حسین جامه‌شورانی عصر یکشنبه در جمع اصحاب‌رسانه با اشاره به تجهیز پناهگاه پرآو به سیستم روشنایی خورشیدی اظهار داشت: ارتفاعات پناهگاه پرآو در کرمانشاه به سیستم روشنایی خورشیدی مجهز شد.

وی به تخریب سیستم نوری این منطقه در سال‌های قبل اشاره کرد و گفت: طی روزهای گذشته با پیگیری کارگروه پناهگاه‌سازی هیئت کوهنوردی استان و مساعدت گروه مهندسان شرکت برق منطقه‌ای غرب، ارتفاعات پناهگاه پرآو به سیستم روشنایی خورشیدی مجهز شد.

جامه‌شورانی یادآور شد: انتقال باطری‌های مورد نیاز و نیز تجهیزات و مصالح به محل پناهگاه پرآو (در ارتفاعات 3150 متری) به عهده گروه مذکور بود.


این پیشکسوت کوهنوردی افزود: سردرب‌ ورودی، کلیه اتاق‌ها و راهرو پناهگاه پرآو اکنون به سیستم روشنایی خورشیدی مجهز است و با اراده، اقتدار و توانایی مهندسان مجرب برق منطقه‌ای استان این ارتفاعات برای بازدیدکنندگان و کوهنوردان از نعمت انرژی برق بهره‌مند شد.

وی با بیان اینکه کوهنوردان و دوست‌داران طبیعت در حفظ کلیه تجهیزات پناهگاه پرآو به عنوان سرمایه ملی باید تلاش کنند، اظهار داشت: کمترین آسیب به تجهیزات این مرکز با توجه به صعب‌العبور بودن منطقه و دشواری انتقال مصالح و... منجر به بازسازی و تعمیر و تجهیز طاقت‌فرسا می‌شود.

به گفته این مسؤول، پناهگاه پرآو (معروف به اورست غارهای جهان) مورد استقبال علاقمندان بسیاری است و اکثر غارنوردان برای پیمایش ارتفاعات پرآو از این طبیعت زیبا دیدن می‌کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار