استاندار مازندران به فعالیت های استان در طول سه سال دولت یازدهم ، اشاره کرد و گفت: علرغم تمامی نامهربانی ها و برخی کج فهمی ها ،با برقراری تعامل و همکاری خوب ، اکنون نتیجه تلاش های سه ساله منجر به قرار گرفتن استان در مسیر توسعه شده است.
کد خبر: ۳۲۸۵۵۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۱ 14 November 2016
ربیع فلاح جلودار در آیین تجلیل از کتابداران و کتابخوانان مازندران که در سالن همایش هلاح احمر ساری برگزار شد، اظهار داشت: کتاب  بزرگترین و ماندگارترین معجزه پیامبر است که برای سعادت بشریت آورده شد.
وی افزود: با توجه به پیشرفت فناوری و اطلاعات و همچنین توسعه شبکه های مجازی اینطور نباشد که از کتاب و کتابخوانی غفلت کرده و آن را به فراموشی بسپاریم.
 
استاندار مازندران با بیان اینکه تهاجم فرهنگی یکی از مباحث مهمی است که در جامعه مطرح می شود، گفت: مطالعه مفید و کسب علم و آگاهی می تواند ابزار مهمی برای مقابله با این دسیسه دشمن باشد.
 
فلاح از نیروهای انسانی مازندران به عنوان ذخائر و سرمایه های اجتماعی در کنار منابع خدادای یاد کرد و افزود: نیروهای انسانی می توانند با تلاش و همتی که دارند کارآفرین بوده و در ارتقای اقتصاد جامعه اثر گذارباشند.
 
وی ادامه داد: مازندران با دارا بودن مواهب الهی و نیروی انسانی نخبه، چنانچه شاخصه های اقتصادی استان  را در مقابل دیگر استان ها بگذاریم متاسفانه از شرایط خوبی برخوردار نیستیم.
 
فلاح افزود: در گذشته استان ما درگیر چالش هایی بود که برازنده استان ما نبوده است و این امر سبب شد تا بجای اینکه همراه و همگام با دیگر استان ها از استعداد ها و ظرفیت های خوب استان بهره گیری کنیم ، غافل ماندیم و این امر موجب شد تا از توسعه عقب بمانیم.
 
وی به فعالیت های استان در طول سه سال  دولت یازدهم ، اشاره کرد و گفت: علرغم تمامی نامهربانی ها و برخی کج فهمی ها ،با برقراری تعامل و همکاری خوب ، اکنون نتیجه تلاش های سه ساله منجر به قرار گرفتن استان در مسیر توسعه شده است.
 
استاندار مازندران ادامه داد: با توجه به نگاه تعاملی و وفاق و همدلی  که سال اخیر در استان وجود دارد نرخ بیکاری در استان کاهش و مشارکت اقتصادی افزایش یافت.
 
فلاح با بیان اینکه مازندران از نظر رتبه بیکاری از بیست و سوم در تابستان سال گذشته امسال به جایگاه دهم در کشور رسیده است  ادامه داد:رتبه مشارکت اقتصادی مازندران در کشور جایگاه اول تا پنجم است که از این نظر نیز استان در وضعیت خوبی قرار دارد.
 
وی با اعلام اینکه فارغ التحصیلان زن مازندران 4 درصد از میزان کشوری بیشتر است ، گفت: این یعنی اینکه میزان مطالبات بانوان بیشتر شده است و ضرورت دارد تا فضای کسب و کاردر این زمینه بیشتر تعریف شود.
 
فلاح به پروژه های نیمه تمام کتبخانه ها در استان اشاره کرد و افزود: می طلبد تا با تلاش هر چه بیشتر در کوهتاترین زمان ممکن این پروژه ها به سرانجام برسد.
 
وی  با اشاره به فعالیت خوب و اثرگذارخیرین ، فراهم کردن زمینه مشارکت آنان را در توسعه کتابخانه ها را امری ضروری دانست.
 
استاندار مازندران افزود: شهرداران استان در پرداخت نیم درصدی به کتابخانه ها را که قانون بر آنان تکلیف کرده است به خوبی عمل کنند.
 
 
ایلنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار