معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام:
معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام با بیان اینکه هیچ گونه مشکل خاصی در دو طرف مرز مهران و عراق برای خروج زائران وجود ندارد از زائران حسینی خواست با صبر و متانت آمادگی این موضوع را داشته باشند که ساعتی را برای خروج از مرز معطل بمانند.
کد خبر: ۳۲۷۷۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰ 12 November 2016
به گزارش تابناک ایلام؛حسین کلانتری اظهار کرد: مقامات عراقی تمام توان خود را برای پذیرش زائران ایرانی جهت خروج از مرز مهران انجام می دهند و تمامی گیت های خروج و ورود طرف مرز عراق باز بوده و مشکل خاصی وجود ندارد.
 
وی افزود: با همکاری سفارت عراق و نیروهای ناجا یک نوع قرارگاه مشترک اربعین بین دو کشور تشکیل شده است به طوری که تمام فرماندهان ارشد عراقی در مرز مهران حضور دارند و نهایت همکاری را با طرف ایرانی جهت خروج زائران از مرز به عمل می آورند.
 
معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام یادآور شد: با توجه به سیل عظیم و خروشان جمعیت در مرز مهران و پایانه مسافربری و انجام تشریفات قانونی و کنترل گذرنامه، زائران لحظاتی معطل می شوند تا از مرز خروج کنند.
 
کلانتری با بیان اینکه هیچ گونه مشکل خاصی در دو طرف مرز مهران و عراق برای خروج زائران وجود ندارد از زائران حسینی خواست با صبر و متانت آمادگی این موضوع را داشته باشند که ساعتی را برای خروج از مرز معطل بمانند.
 
وی با اشاره به آمار خروج زائران در روزهای گذشته گفت: از اوایل بامداد تا ساعت هشت صبح امروز بیش از 30 هزار زائر از طریق مرز بین المللی مهران خروج کردند.
 
معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام آمار تردد زائران در روز گذشته را نیز بیش از 121 هزار نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد زائر 108 هزار خروجی و 13 هزار نیز ورودی به کشور بوده است.
 
کلانتری با اشاره به اینکه پایانه مهران تا ظرفیت 150 هزار نفر در روز را نیز دارا است، افزود: زائران بایستی با صبر و حوصله کافی منتظر خروج از مرز باشند.
 
مرز بین المللی مهران در 95 کیلومتری جنوب غربی ایلام مهم ترین کانون تردد زائران اربعین حسینی به عتبات عالیات است و به دلیل نزدیکی به عتبات عالیات و کربلای معلی بسیار مورد توجه زائران قرار دارد و بیشترین حجم تردد زوار از این مرز انجام می شود.
 
در ایام منتهی به اربعین حسینی سال گذشته بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر از طریق مرز بین المللی مهران برای شرکت در آیین های ویژه اربعین در عتبات عالیات تردد کردند.
 
پیش بینی می شود در ایام منتهی به اربعین حسینی امسال بیش از 2 میلیون زائر از طریق مرزهای کشورمان با عراق تردد کنند./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار