یحیی نیکدل :
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: در حال حاضر چهار هزار و ۱۷۶ قالیباف از خدمات بیمه‌ای در استان استفاده می‌کنند.
کد خبر: ۳۲۶۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲ 10 November 2016
یحیی نیکدل در گف و گو با خبرنگار تابناک خراسان شمالی با اشاره به فعالیت ۲۴ هزار و ۴۱۶ قالیباف استان که دارای کارت قالی‌بافی هستند، عنوان کرد: باید شرایطی فراهم شود تا قالی‌بافان بیشتری از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند شوند.
وی به صدور ۱۴۲ فقره پروانه کسب بافندگی و ۷۳۸ فقره مجوز مشاغل خانگی اشاره کرد و افزود: استقرار شهرک تخصصی فرش ازجمله امور زیربنایی به‌منظور توجه به این هنر اصیل استان بود که با استقبال فرش‌بافان مواجه نشد.
نیکدل بابیان اینکه شهرک تخصصی فرش استان با تغییر نام به شهرک کارگاهی که حوزه فرش نیز بخشی از آن است، گفت: قالی‌بافانی که تمایل داشته باشند آمادگی فعال شدن این بخش راداریم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی  افزود: هنر صنعت فرش را یکی از قابلیت‌های بالفعل خراسان شمالی دانست که به سبب بازدهی سریع، می‌تواند به‌منظور اشتغال پایدار به‌خصوص در مناطق روستایی، کمک زیادی به اقتصاد و معیشت خانواده‌ها داشته باشد.
وی نبود صنایع مرتبط بافرش را یکی از معضلات این حوزه برشمرد و اظهار کرد: نبود شرکت‌های فعال بازاریابی برای ساماندهی بازار و فروش فرش نیز یکی دیگر از چالش‌های ما در این حوزه است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار