معاون استاندار قزوین
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین، از بهره برداری فاز دوم زائر سرای خرمشهر تا پایان جاری خبر داد و گفت: براساس یک برنامه زمان بندی باید همه عوامل برای تکمیل این پروژه بسیج شده تا قبل از پایان سال جاری زائرسرای راهیان نور قزوین تکمیل شود.
کد خبر: ۳۲۶۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۳ 09 November 2016
به گزارش تابناک از قزوین [به نقل از ایرنا، علی فرخ زاد روز چهارشنبه در جلسه بررسی زائر سرای خرمشهر که با حضور جمعی از مسئولان در استانداری برگزار شد، افزود: با نزدیک شدن با ایام نوروز باید یک برنامه زمانبندی برای تکمیل طرح داشته باشیم و بتوانیم کارهای عقب افتاده را به نوعی جبران کنیم.
وی ساخت این زائر سرا را با توجه به نیاز جامعه ضروری دانست و افزود: کاروان راهیان نور از برنامه های فرهنگی بسیار ارزشمند سالهای اخیر بوده و توانسته جوانان و دانش آموزان زیادی را جذب کند.
فرخ زاد ادامه داد: در این مدت ضرورت تامین اقامتگاه مناسب برای شرکت کنندگان در این اردوها بشدت احساس می شد که خوشبختانه با همکاری شهرداران، استانداری و راه و شهرسازی زمینه ساخت زائرسرا در خرمشهر و اهواز فراهم شد.
این مسئول تاکید کرد: در صورت اجرای تعهدات شهرداری های قزوین، الوند و محمدیه عملیات اجرایی فاز دوم به اتمام می رسد.
فرخ زاد افزود: در این زائرسرا امکانات خوبی وجود دارد و نزدیکی آن به شهر و مناطق مرکزی نیز از دیگر مزایای آن به شمار می آید.
معاونت مهندسی سپاه پاسداران استان قزوین هم با ارائه گزارشی از روند کارهای انجام شده از سال 93 تاکنون گفت: این زائرسرا گنجایش اسکان و پذیرایی همزمان از دو هزار زائر کاروان های راهیان نور را دارا می باشد.
سرهنگ محمد مهدی آبادی افزود: ساخت این زائر سرا در سایتی به مساحت 30 هزار مترمربع اجرا که دارای سوئیت های خانوادگی، مجردی، مکان‌های رفاهی و اقامتی برای خانواده ها و همچنین مسجد است.
وی اضافه کرد: این زائرسرا با مشارکت ادارات راه و شهرسازی، شهرداری های قزوین، الوند، محمدیه، سازمان نظام مهندسی ساختمان، استانداری، سپاه پاسداران، شورای اسلامی شهر در دستور کار قرار گرفت.
سرهنگ مهدی آبادی ادامه داد: شهرداری قزوین پنج میلیارد تومان، شهرداری محمدیه و الوند هر کدام یک میلیارد تومان، سپاه پاسداران استان پنج میلیارد تومان برای ساخت زائرسرا اعتبار پیش بینی کرده اند که از محل فروش زمین و تغییر کاربری تامین خواهد شد.
وی با بیان اینکه این مجموعه در سه فاز و کار ساخت آن از سال 93 کلید خورد، اضافه کرد: در حال حاضر زائرسرای خرمشهر به دلیل مشکل انشعاب آب و برق قابل بهره‌برداری نیست و فقط از اردوگاه شهید مسعودیان شهر اهواز استفاده می‌شود.
این مسئول تاکید کرد: با وجود همه زحماتی که در ایام نوروزی انجام دادیم هشت هزار نفر اسکان شدند ولی به دلیل مشکلات مالی قابل استفاده نمی باشد.
وی افزود: فاز اول این زائر سرا به مساحت سه هزار و 500 مربع و با ظرفیت اسکان یکهزار نفر در اسفند ماه 94 به بهره برداری رسید.
بگفته وی، فاز دوم و سوم این زائرسرا شامل بخش اداری، مسجد، رستوران، امکانات تفریحی و 35 باب سوئیت 50 متری است که به ترتیب در سال های 95 و 96 احداث می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار