هوشنگ بازوند استاندار لرستان روز چهارشنبه به همراه رسانه ها و برخی مدیران، از دوطرح عمرانی توسعه فرودگاه و پارک مینیاتوری خرم آباد بازدید کرد.
کد خبر: ۳۲۶۵۰۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۶ 09 November 2016
به گزارش خبرنگار تابناک لرستان ، استاندارطی این بازدید ها در جریان روند و پیشرفت کاری هر طرح قرار گرفته و خواستار تسریع در اجرای این طرح ها شد.
گفتنی است عملیات اجرایی پارک مینیاتوری خرم‌آباد آذرماه سال گذشته در زمینی به مساحت 31هکتار آغاز شده که در مجاورت اثر تاریخی پل شاپور خاست در دست اجرا است.
احداث یک دریاچه مصنوعی با وسعت بیش از هشت هکتار و اجرای هفت تاریخی لرستان در ابعاد کوچک به منظور ایجاد مرکز تفریحی گردشگری در جنوب خرم آباد از اهداف اجرای این طرح است.
 
با توجه به اینکه لرستان دارای پل‌های تاریخی بسیاری است به منظور معرفی هر چه بهتر این پل‌ها در پارک مینیاتوری هفت پل تاریخی استان در ابعاد کوچک‌تر شبیه‌سازی می‌شود.
گفته می شود در مجموع برای تکمیل این مجموعه در چند فاز، حدود 240 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
پارک مینیاتوری پل شاپوری به نوعی قرینه پارک کیو است که در جنوب خرم‌آباد قرار دارد و با توجه به وجود اثر تاریخی پل شاپوری می‌تواند در جذب گردشگران بسیار موثر باشد.
طرح توسعه فرودگاه خرم آباد نیز سال گذشته آغاز شده که به دلیل اجرای طرح افزایش طول باند آن به منظور پذیرش هواپیماهای پهن پیکر، پروازهای این مجموعه از 2 ماه گذشته لغو شده است.
طرح توسعه فرودگاه خرم آباد با هفت زیرمجموعه و اعتبار 520 میلیارد ریال توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در دست اجرا می باشد.
از مجموع حدود 80 هزار تن آسفالت ریزی باند تاکنون بیش از70 هزار تن انجام شده است.
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار