فرماندار کرمانشاه خبر داد:
فرماندار کرمانشاه گفت: با مساعدت معاون وزیر راه و شهرسازی طی بازدید از بافت فرسوده و تاریخی اطراف تکیه معاون‌الملک اعتباراتی بیش از 2 میلیارد تومان در راستای اجرای این پروژه اختصاص یافت.
کد خبر: ۳۲۵۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱ 08 November 2016

به گزارش تابناک به نقل از فارس، فضل‌الله رنجبر اظهار داشت: با توجه به اینکه در شهر کرمانشاه حدود یک‌هزار و 285 هکتار بافت فرسوده وجود دارد در چهارمین جلسه ستاد بازآفرینی طی روزهای قبل در راستای ساماندهی و بهسازی این مناطق تصمیم‌گیری شد.

فرماندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: با الحاق چهار روستا شامل کهریزک، نوکان، دره‌دراز، کرناچی، پل‌کهنه و ... بیش از 300 هزار نفر جمعیت حاشیه‌نشین در شهر کرمانشاه زندگی می‌کنند.

این مسؤول تصریح کرد: طی جلساتی که با جهاد دانشگاهی به‌عنوان متولی هفت طرح تحقیقاتی و کاربردی برگزار شد، در سال‌جاری بالغ بر یک میلیارد ریال اعتبارات برای ادامه این پروژه تخصیص یافت که نتیجه عملیاتی آن در سال آینده مشخص می‌شود.

رنجبر تاکید کرد: این تحقیقات با رویکرد تهیه نسخه اجرایی برای مسؤولان استانی و شهرستانی است که چگونه با مسائل و مشکلات حاشیه نشین‌ها برخورد کنند.

فرماندار کرمانشاه یادآور شد: طرح مطالعاتی میدان آزادی و بازآفرینی شهر کرمانشاه با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی مصوب شد که با همکاری شهرداری اجرایی می‌شود.

این مسؤول به عملیاتی کردن آزادسازی اطراف تکیه معاون‌الملک به‌عنوان تاکیدات معاون وزیر راه و شهرسازی طی بازدید از این منطقه اشاره و بیان کرد‌: معاون وزیر راه و شهرسازی قول مساعدت برای اختصاص اعتباراتی قریب به 2 تا 2 و نیم میلیارد تومان در راستای اجرای این پروژه عنوان شد.

وی به تخصیص تسهیلات بهسازی و نوسازی مورد تاکید از سوی معاون وزیر راه و شهرسازی اشاره و بیان کرد: سهم استان از این تسهیلات افزایش پیدا می‌کند و با تبلیغات و اطلاع‌رسانی مناسب در جذب تسهیلات برای بهسازی این مناطق دارای بافت فرسوده باید تلاش و فعالیت کنیم.

فرماندار کرمانشاه اظهار داشت: با قول مساعدت معاون وزیر راه و شهرسازی با استفاده از تبلیغات گسترده، گروه‌های انبوه‌ساز فعالیت لازم را در احیا و بازآفرینی مناطق حاشیه‌نشین و بافت‌های فرسوده تاریخی و میانی انجام می‌دهند که در این راستا 13 محله برای بهره‌مندی از تسهیلات مذکور از بین 35 محله شهر کرمانشاه شناسایی و انتخاب شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار