تابناک: قبرستان تخت فولاد یکی از قبرستان های با ارزش جهان اسلام بوده که می تواند به یکی از جاذبه های گردشگری شهر اصفهان تبدیل شده است.
کد خبر: ۳۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۶ 07 February 2015

گزارش تابناک، یکی از ارزشمندترین مکان های اصفهان که قدمت بسیار زیادی نیز دارد قبرستان تخت فولاد است، آرامستانی که خیلی ها آن را نگین زیارتگاه های جهان می خوانند و از آن به عنوان دومین قبرستان مسلمانان یاد می کنند. تخت فولاد ۶۰۰۰ ستاره درخشان علم و معنویت را در خود جای داده و از همین رو زمین با ارزش آن دارای معنویت بسیاری است.

ظرفیت مناسب و قدمت بسیاری که این آرامستان درخشان دارد سبب شده تا مسئولان به آن توجه کرده و در راستای تبدیل آن به فضای های گردشگری تلاش کنند. در یکی از آخرین جلسات شورای فرهنگ عمومی استان مقرر شد تا تخت فولاد و گلستان شهدا در مسیرهای گردشگری اصفهان قرار گرفته و زیرساخت های مناسب برای تبدیل به یک فضای گردشگری در آن فراهم شود.

از سوی دیگر با توجه به پیامبران، علما، بزرگان و دانشمندانی که در این قبرستان به خاک سپرده شدند،این مکان می تواند به عنوان یکی از عبادتگاه ها و یا جاذبه های گردشگری مذهبی به حساب آید و با این ظرفیت مناسب به مکانی برای گردشگران خارجی مسلمان تبدیل شود.

این قبرستان با توجه به پتانسیل خوبی که دارد می توانند همانند قبرستان وادی السلام به عنوان یکی از قبرستان های مسلمین به جذب گردشگر مسلمان بپردازد.

حجت الاسلام منوچهر مهروی پور در این باره گفت: با توجه به ظرفیت مناسب این قبرستان ما می توانیم روی گردشگران مسلمان خارجی برنامه ریزی کرده و پای آن ها را به این قبرستان باز کنیم.

وی افزود: در دو ماه گذشته خادمان حرم حضرت عباس به اصفهان سفر کردند و از این قبرستان بازدیدی به عمل آوردند، نکته قابل توجه این بود که استقبال مناسبی از این قبرستان صورت گرفت و همه راضی بودند. ما باید در جهان تشیع فعالیت کنیم تا بتوانیم با استفاده از ظرفیت مناسب این قبرستان گردشگران مسلمان را جذب کنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
در سالهاي اخير كارهاي خيلي خوبي در تخت فولاد انجام شده و زحمات بسياري كشيده شده است
خيلي دور نيست زماني كه تخت فولاد پاتوق معتادان و افراد شرور بود و كسي جرات نميكرد در تاريكي شب از آنجا عبور كند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار