رئیس سازمان غذا و دارو، تولید دارو در داخل را نشانه موفقیت و دستاوردهای صنعت داروسازی در کشور دانست و گفت: ایران متکی به صنعت داروسازی خود است. در سال ۹۳ از نظر کمی، ۹۷ درصد داروهای مصرفی تولید داخل بوده است.
کد خبر: ۳۲۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳ 08 May 2015

به گزارش تابناک یزد، رسول دیناروند با بیان اینکه تولید داروهای داخلی سبب اعتماد بیشتر مردم می‌شود، افزود: دلیل این مساله تولید داروهایی نظیر برندهای معروف بین المللی و با همان کیفیت در داخل کشور است.

وی تاکید کرد که هر کارخانه داروسازی که قصد دارد وارد جرگه تولید شود باید از استانداردهای بالا و کیفی برخوردار باشد.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ابراز امیدواری از این که  شرکت های دارویی داخل کشور با توجه به استاندارهای مناسبی که دارند، بتوانند با بازارهای خارجی رقابت کنند، تصریح کرد: سیاست وزارت بهداشت این است که صنعت داروسازی از مرزهای ایران فراتر رود و مطمئنا شرکت های جدید در این حوزه این فرصت را خواهند داشت تا آسان تر به بازارهای بین المللی دست یابند.

دیناروند قیمت دارو در داخل کشور را پایین دانست و گفت: مقایسه قیمت های داخلی با بازارهای خارجی این مساله را ثابت کرده است.

رییس سازمان غذا و دارو یادآور شد: ایران جزو کشورهایی است که تولید کننده مواد اولیه دارو است؛ هرچند تولید همه مواد دارویی در ایران مانند سایر کشورها اقتصادی نخواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار