سلامت صفری در نشست پرسمان تشکل‌ها و جوانان فعال عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی اردبیل اظهار کرد: با توجه به اینکه در پارلمان محلی هر عضو شورای شهر جایگاه مستقلی داشته و بر همین اساس در قالب کمیسیون‌های مختلف پیگیر موضوعات و مسائل مختلف هستیم، کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و برنامه و بودجه فنداسیون شورای شهر را تشکیل می‌دهد.

سلامت صفری

به گزارش فارس، وی با بیان اینکه در دور چهارم شورا کمیسیون زیباسازی محیط شهری راه‌اندازی شده و از فضای سبز تفکیک و مستقل فعالیت می‌کند، تصریح کرد: با توجه به مراجعات مکرر اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری به شورای شهر و مطالبات آنها در سر و سامان دادن به فعالیت‌های فرهنگی، هنری و تبلیغاتی در شهر،‌ ما تصمیم گرفتیم این کمیسیون را فعال کنیم.

رئیس کمیسیون زیباسازی محیط شهری شورای شهر اردبیل با بیان اینکه زیباسازی مفهوم عمیق و در برگیرنده مفاهیمی بسیار متعالی است، گفت: البته زیبایی و زیباسازی در شأن خداست و در فرآیند آفرینش‌های هنری قطعاً ارتقا کیفیت زندگی در محیط شهری باید مورد توجه قرار گیرد که این خود به نوعی اهمیت دادن به حفظ سلامت بصری شهروندان است.

صفری بیان کرد: فعالیت این کمیسیون با توجه به حفظ سلامت بصری شهروندان بسیار مهم و راهگشا بوده است.

وی با بیان اینکه کمیته زیباسازی در شهرداری به دنبال راه‌اندازی کمیسیون زیباسازی و محیط شهری فعال شده تا ذهن مدیران در این باب تغییر پیدا کند، افزود: ما به صورت هفتگی در باب زیباسازی محیط شهری نسبت به دریافت گزارش و پیگیری مطالبات کانون‌های هنری که به نوعی در فعالیت خود در دو سال سرگردانی بودند، انسجام بیشتری را شاهد هستیم.

صفری بیان کرد: ‌در سال دوم فعالیت شورای چهارم تصمیم بر این شد تا به شهرداری مأموریت داده شود که طرح جامع تبلیغات شهری منظر و زیباسازی محیطی را تدوین و تصویب کند که تاکنون این کار عملیاتی نشده است.

وی اضافه کرد: بخش مهمی از این کار بر زمین مانده در حالی که به راحتی می‌توانیم در قالب این طرح جامع دستورالعمل‌های اجرایی را ابلاغ و نسبت به بکارگیری آن تلاشی فراتر انجام شود.

صفری ادامه داد: ما در کمیسیون برنامه‌ای را تعریف و مصوب کردیم در این زمینه از برنامه‌ها و اقدامات اساسی با رویکرد تغییر و تحول در چهره شهری حمایت لازم را انجام دهیم که یکی از این راهکارهای نامرئی در قالب کمیسیون زیباسازی مهندسی افکار بود.

وی اظهار کرد:‌ به عنوان نمونه ما طرح پل قدس را دو بار به خاطر سازه و دو بار به خاطر زیبایی آن به کمیسیون‌های تخصصی برگشت دادیم تا بتوانیم یک نگاه نو به احداث آن داشته باشیم.

رئیس کمیسیون زیباسازی محیط شهری شورای شهر اردبیل تصریح کرد:‌ ما در بحث زیباسازی به دنبال کارهای تقلیدی نیستیم بلکه در صدد خلق و تولید ایده‌ها و ابتکارات نوینی هستیم که قطعاً می‌تواند نتایج خوبی را به همراه داشته باشد.