با ورود توده گرد و غبار شدید به شهرستان مرزی مهران مدارس نوبت عصر این شهرستان تعطیل وزندگی عادی مردم شهر مهران مختل شد
کد خبر: ۳۲۲۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۰ 02 November 2016
با ورود توده گرد و غبار شدید به شهرستان مرزی مهران مدارس نوبت عصر این شهرستان تعطیل وزندگی عادی مردم شهر مهران مختل شد.
 
به گزارش تابناک ایلام ،ماههاست که خبری از میهمان ناخوانده ایلامی ها نیست و مردم در این اندیشه بودند که شاید این میهمان دست از سر مردم استان ایلام کشیده است ،اما یکباره دلش  هوای استانمان راکرد واز ظهر امروز بر آسمان استان پرکشید وباردیگر  نفس مهرانیها را در قفس کرد.
 
غلظت گردوغبار امروز درشهرستان مهران به حدی شدید بود که ستاد بحران این شهرستان تشکیل جلسه داد و تمامی مدارس مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم این شهرستان در نوبت ظهر امروز (چهارشنبه) 12 آبان تعطیل شد .
 
مسئول هواشناسی مهران درگفتگو با ایرنا  گفت: در اثر بروز پدیده گرد و غبار میزان دید افقی در این شهرستان اکنون به 500 متر رسیده که 9 هزار و 500 متر کمتر از میزان دید در یک هوای پاک و استاندارد است.
علی محمدیان افزود: بروز این پدیده از ساعتی پیش آغاز شده و پیش بینی می شود تا روز پنجشنبه (فردا) نیز ادامه داشته باشد.
شهرستان مرزی مهران در همسایگی کشور عراق از کانون های اصلی ورود ریزگردهای عربی و گرد و غبار به کشور است.
هوای شهرستان دهلران با ورود توده گرد و غبار از طرف عراق به آسمان استان ایلام در وضعیت هشدار و ناسالم قرار گرفته است و وضعیت هوای دیگر مناطق استان ایلام نیز به علت ورود این توده ریزگرد در آستانه هشدار قرار دارد.
این توده که از صبح امروز وارد آسمان استان ایلام شده و بیشتر شهرستان ها از جمله مناطق مرزی مهران و دهلران و همچنین ایوان را درگیر کرده است. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار