کد خبر: ۳۲۱۷۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸ 01 November 2016
سردار علیشاهی، مدیر اجرایی ستاد اربعین استان لرستان، در جمع خبرنگاران از آغاز پخش رادیو سراسری اربعین بر روی موج FM فرکانس ۹۵/۵ مگاهرتز در استان، از امروز خبر داد و گفت: با ایجاد موکب‌هایی در نجف و کربلا از ۹ هزار زائر در جریان راهپیمایی اربعین حسینی پذیرایی خواهد شد.
همچنین محمد خسروی، مدیرکل حج و زیارت استان هم با اعلام این‌که تاکنون بیش‌از ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر از لرستان برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند؛ گفت: از این تعداد تاکنون برای بیش‌ از ۹ هزار نفر ویزا صادر شده است.
خسروی در ادامه با اشاره به انجام کارهای حق بیمه و خدمات پزشکی زائران اربیعن حسینی توسط کارگزاران سازمان حج و زیارت در دفاتر خدمات زیارتی، عنوان کرد: این امکان برای زائران با مراجعه به سایت سماح فراهم نیست، لذا زائران اربعین حسینی چنانچه خارج از سامانه سماح اقدام به تهیه ویزا کرده‌اند؛ می‌توانند حق بیمه و خدمات پزشکی را نیز جداگانه از طریق سامانه سماح پرداخت کنند.
وی با اشاره به این‌که تاکنون بیش از ۱۴ هزار و ۸۰۰ نفر از مردم لرستان در سامانه سماح به نشانی www.samah.haj.ir  برای حضور در گردهمایی بزرگ پیاده‌روی مسیر نجف تا کربلا ثبت‌نام کرده‌اند، اظهار کرد: ویزای افراد ثبت‌نام کننده در سامانه سماح صادر شده و تحویل آن‌ها داده می‌شود، که تاکنون برای بیش‌از ۶۰ درصد ثبت‌نام کنندگان ویزا صادر و تحویل شده است.
خسروی تأکید کرد: در پیاده‌روی اربعین امسال، امکان ادامه مسیر برای افرادی که مدارک و مجوزهای لازم مانند گذرنامه و ویزای معتبر ندارند، حتی از ۴۰ کیلومتری شهر مهران وجود ندارد.
یادآور می‌شود، رادیو لرستان نیز مستندهایی را با موضوع اربعین حسینی تولید و برای پخش در اختیار رادیو اربعین قرار خواهد داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار