مسئول بسیج سازندگی:
مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: در این استان چهار دهستان در شهرستان های سربیشه، درمیان، زیرکوه، طبس و دو دهستان نیز در نهبندان در طرح آبادانی و پیشرفت مناطق محروم قرار دارند.
کد خبر: ۳۲۱۶۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸ 01 November 2016
محمد زهرایی روز دوشنبه در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی فعالیت‌های محرومیت زدایی دهستان منتظریه طبس افزود: در این طرح دهستان هایی انتخاب شدند که توانمندسازی و اشتغال را بتوان در آن ها ایجاد کرد چون رویکرد این طرح توانمندسازی و اشتغال است.
وی بیان کرد: هر دهستانی را در این طرح نمی‌توانستیم قرار دهیم چرا که از بیش از 60دهستان استان ضریب محرومیت 50 مورد از آن ها خیلی بالاست.
وی ادامه داد: دومین شاخص عملکرد و مشارکت مردم در طول انقلاب در همه زمینه ها است چرا که یک پایه این طرح مشارکت خود مردم است.
زهرایی اظهار کرد: در چهار حوزه زیرساخت و عمران، فرهنگ، سلامت و توانمندسازی و اشتغال در دهستان‌های طرح یادشده فعالیت آغاز خواهد شد.
وی گفت: رهبر انقلاب در جایی فرمودند که « من در طول زندگی خود دوست داشتم و دوست دارم که هزار نقطه آباد را در تراز انقلاب ببینم.».
وی ادامه داد: مسئولان نظام بر این شدند که این بیانات رهبر انقلاب را محقق کنند و فرمانده کل سپاه پاسداران با کمک دولت بررسی های یکساله انجام دادند.
وی افزود: ایجاد تراز انقلاب در هزار نقطه کار آسانی نیست چرا که تراز انقلاب خیلی بالاست اما ردپای انقلاب و اثر ارزشی آن را در روستاها و آن هزار نقطه می توان انجام داد.
مسئول بسیج سازندگی استان گفت: هزار دهستان منابع اعتباری و مالی بسیار زیادی می‌خواهد و این طرح چند ساله تعریف شده است و در سال اول نزدیک 130 دهستان در این طرح قرار دارند و سهم خراسان جنوبی چهار دهستان بود.
وی ادامه داد: با تلاشی که انجام شد این تعداد به شش دهستان ارتقا یافت.
زهرایی در خصوص اولویت انتخاب 6دهستان تصریح کرد: شهرستان های مرزی که در معرض تهدید اشرار قرار دارند به ویژه منطقه شرق که خشکسالی نیز در آنجا وجود دارد در هر شهرستان یک دهستان در این طرح تعریف شده است.
وی افزود: طبس نیز تحت عنوان پهناورترین شهرستان و معاونت استانداری و فرمانداری ویژه یک دهستان در این طرح اختصاص یافته است.
زهرایی گفت: رهبر انقلاب در سال 78 در سفری که به نهبندان داشتند و فرمودند
«محرومین کل کشور نسبت به محرومین این منطقه مثل کاخ نشینان نسبت کوخ نشینان هستند.» و بر این اساس یک دهستان دیگر نیز به نهبندان اختصاص یافت.
وی ادامه داد: در بخش عمرانی 50 درصد را قرارگاه پیشرفت و آبادانی از منابع مالی که خودش تامین می‌کند به پروژه هایی تعلق می‌گیرد که با هزینه کمتر بیشترین محرومیت زدایی و انتفاع مردم داشته باشد.
دهستان منتظریه طبس دارای 4 هزار و 816 نفر جمعیت است که شامل 13 روستا است که از این تعداد 10 روستای آن بالای 20 خانوار جمعیت دارد.
شهر طبس در 270کیلومتری غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار خراسان جنوبی به کانال تلگرامی irnabirjand@ ملحق شوید
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار