به همت انجمن پیام آوران زمین پاک پاوه :
به همت انجمن محیط زیستی ژیوای پاوه همایشی با موضوع نگاهی به مشکلات زیست محیطی هورامان عصر دیروز ۹ آبان ماه ۹۵ با حضور علاقه مندان و حافظان به محیط زیست در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
کد خبر: ۳۲۰۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰ 31 October 2016

به گزارش خبرنگار تابناک، دکتر برهان ولدبیگی یکی از فعالان در عرصه محیط زیست در سخنانی ضمن تاکید بر حفظ و گسترش فرهنگ محیط زیست به ارائه سفرنامه اروپایی خود و نکاتی در این خصوص پرداخت.

وی ضمن تشکر از انجمن”ژیوای”بخاطر فراهم سازی زمینه برگزاری این همایش،مطالب خود را در چند محور تحت عنوان ” اهداف این همایش” بیان کرد.

معرفی و در واقع رونمایی از کتابچه”نگاهی به مشکلات زیست محیطی اورامان” که اخیرا توسط انجمن "ژیوای” در راستای "آشنایی فعالین منطقه با مشکلات زیست محیطی”، چاپ و منتشر شده است.

اشاره ای مختصر به برنامه های معطوف به فرهنگ سازی انجمن "ژیوای” در سال جاری از جمله برنامه پاکسازی مسیری مشخص از "زباله های کنار جاده ای” توسط افراد داوطلب ؛ برگزاری "دیبیت و پنل” در رابطه با "احداث سد برقآبی داریان” در آینده نزدیک؛ انتخاب یک یا دو واحد آموزشی (ابتدایی یا متوسطه) به عنوان "پایلوت” برای”آموزش فرهنگ و اخلاق زیست محیطی”اشاره به تجارب”سفر به چند کشور اروپایی” و نقش شهروندان در حراست ،نگهداری و ایجاد امکانات و منابع طبیعی موجود در آن کشورها . در این رابطه فیلمی مستند(حدودا ۲۵ دقیقه) از مشاهدات خود را برای حاضرین پخش نمود.

وی در حین پخش فیلم توضیحات خود در رابطه با محورهای مورد اشاره در فیلم ارائه داد.

درخواست از حاضرین به عنوان فعالان و علاقمندان به حوزه محیط زیست و منابع طبیعی برای اختصاص وقت و امکانات خود(در حد توان) به منظور گسترش دامنه تاثیر گذاری در آموزش و ترویج فرهنگ اخلاق زیست محیطی در میان عموم شهروندان به یکی از مدعوین (جناب آقای دکتر محمدخانی) با موافقت مسئولان برگزاری همایش ، فرصت کوتاهی داده شد تا نقطه نظرات خود را در مورد "سهم حاکمیت” و "سهم شهروندان” در اجرا و نهادینه کردن "فرهنگ و اخلاق زیست محیطی ” بیان نمایند .

متعاقبا خانم سیده  شیما صادقی ، موضوع پایان نامه تحصیلی خود را در رابطه به "مکان یابی دفن زباله های شهرستان پاوه” برای حاضران تبیین کردند.

در این همایش،کتابچه”نگاهی به مشکلات زیست محیطی اورامان” و نیز برگه ” مشخصات داوطلبان مشارکت در برنامه های آتی انجمن ” در میان حاضرین توزیع گردید. همچنین از افراد حاضر در همایش درخواست شد تا در صورت تمایل حمایت مالی خود را به صندوق انجمن تحویل دهند.

 خبرنگار:صهیب زربان
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار