مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور گفت: توانمندی کشور در تولید پلاسما سبب شده تا سال گذشته در خرید داروهای مشتقات پلاسما 17 میلیون دلار صرفه جویی ارزی شود.
کد خبر: ۳۱۹۷۴۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸ 29 October 2016
علی اکبر پورفتح الله در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری در شهرکرد، ارتقای امنیت را از مهمترین دستاوردهای تولید پلاسمای داخلی عنوان کرد و افزود: تولید دارو با استفاده از پلاسمای داخلی ضمن جلوگیری از هدر رفت این ماده ارزشمند، مانع از ورود بیماری های خطرناکی از جمله ایدز، زیکا و ویروس های ناشناخته می شود.
وی گفت: خودکفایی در تولید پلاسما و مشتقات آن علاوه بر سلامت و امنیت در بعد اقتصادی هم برای کشور اهمیت دارد و هم می تواند در کاهش هزینه های درمانی موثر واقع شود.
مدیرعامل سازمان انتقال خون همچنین از قابلیت تولید 600 هزار لیتر پلاسما تا پایان سال آینده در کشور خبر داد و گفت: این رقم در سال 1400 به حدود یک میلیون لیتر خواهد رسید.
وی با بیان این که با فراهم سازی زیرساخت های لازم بزودی مراکز انتقال خون در استان ها به مراکز جامع اهدای خون تبدیل می شود، تاکید کرد: در این مراکز علاوه بر امکان اهدای خون کامل، اهدای پلاسما، پلاکت و اهدای سلول های بنیادی نیز وجود دارد.
پورفتح الله تصریح کرد: ایجاد فضای مناسب یکی از زیرساخت های لازم برای راه اندازی این مراکز است و انتظار می رود مسئولان استانی زمینه راه اندازی این مراکز را فراهم کنند.
استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست ارتقای سلامت جامعه را از مهمترین دستاوردهای دولت یازدهم عنوان کرد و افزود: اقدام های خوب و شایسته ای در حوزه بهداشت و درمان انجام گرفته و رضایتمندی مردم از این خدمات بالاست.
قاسم سلیمانی دشتکی، کاهش هزینه های درمان را از مهمترین نتایج طرح تحول سلامت در کشور دانست.
مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور به منظور شرکت در اجلاس مدیران انتقال خون کشور روز شنبه به شهرکرد سفر کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار