کد خبر: ۳۱۹۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۸ 06 May 2015
مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران با بیان اینکه جاذبه ای در بخش کشاورزی استان ایجاد نکرده ایم، این بخش را غیراشتغال زا دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد رضا شعبانی بعد ازظهر چهارشنبه در جلسه مشترک اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی با خانه کشاورزدر سالن کنفرانس اداره کل کار مازندران اظهار داشت:اگر دولت انتقاد پذیر باشد باید به مردم یاد دهد که در کجا کار انجام دهند.

وی با بیان این که مردم باید یاد بگیرند که در کجا باید چه کاری را انجام دهند و چه پروژه هایی پاسخگو هستند افزود:باید این برنامه ها برای مردم تعریف شود و اگر این کار و برنامه ای هم ارائه نشود مردم خود دست به کار می شوند و اینگونه سرمایه ها به هدر می رود.

مدیر عامل اتحادیه باغداران مازندران اشتغال زا نبودن بخش کشاورزی را ناشی از عدم وجود جاذبه در بخش کشاورزی برشمرد و افزود:هیچ جاذبه ای در بخش کشاورزی ایجاد نکرده ایم و جوانان ما از روستا ها فراری شده اند.

وی با بیان اینکه آمار کشاورزی هیج کدام درست نیستند ابراز داشت: دانشگاهیان ما باید به حوزه کشاورزی وارد شوندو برای آنها جادبه و امکانات هم فراهم شده باشد.

شعبانی تاکید کرد: کشاورزی نیاز به حمایت دولت دارد و با توجه به اینکه اساسی ترین نیاز های انسان در بخش کشاورزی تامین می شود، متاسفانه در تصمیم گیریها، اتحادیه ها، تولید کنندگان و تشکلها شرکت داده و اتحادیه ها حمایت نمی شوند.

وی تغییر پذیر  سیاستهای دولتها و نبود برنامه مشترک و منسجم در دولت را یک چالش بزرگ برای برنامه های راهبردی برشمرد و گفت:در بخش صدمات کشاورزی بهانه های مختلف برای ندادن بیمه می آورند، در حالی که درصدمات رانندگی به راحتی بیمه پرداخت می شود.

شعبانی خواستار حمایت ویژه کشاورزان شد و تصریح کرد: تنها چیزی که در بدترین شرایط اقتصادی به همه کمک می کند و از بین نمی رود کشاورزی است و نیاز هر زیر مجموعه اگر به اتحادیه ها مربوط شوذ درست خواهد شد.

مدیر عامل اتحادیه باغداران مازندران با بیان این که در دنیا اتحادیه ها همه مسولیتها را بر عهده دارند ابراز داشت :در ایران همه کارها را دولت انجام می دهد در حالی که دولت باید به اتحادیه ها اعتماد کند و مسولیت اتحادیه ها را بیشتر کند اطمینان وجود داشته باشد تا کشور پیشرفت کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار