نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان گفت: انسان باید پخته سخن بگوید و اگرچه کلام و شبهه وهابیون و سلفیون بی‌ارزش و بی‌منطق است اما باید پاسخ این شبهات را با عقلانیت و منطق ارائه دهیم.
کد خبر: ۳۱۹۴۲۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۸ 28 October 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی در نماز جمعه این هفته بندرعباس، در پاسخ به اظهارات وهابیون و سلفیون مبنی بر زیر سؤال بردن گریه شیعیان بر عزای امام حسین (ع) عنوان کرد: انسان‌ها به‌طور طبیعی در غم عزیزان خود اندوهگین بوده و می‌گریند و حتی رسول خدا نیز در غم از دست دادن برخی از صحابه خویش محزون می‌گردید و این بخشی از حیات انسانی وزندگی اجتماعی انسان است.
 
وی اظهار کرد: مودت و دوستی با اهل‌بیت (ع) توصیه قرآن کریم به همه مسلمانان است و مؤمن واقعی کسی است که در غم اهل‌بیت (ع) اندوهگین بوده و در شادی آنان نیز خوشحال و شاد باشد.
 
آیت‌الله نعیم‌آبادی تصریح کرد: نمازگزاران باید مراقب گوش، چشم و زبان خویش باشند زیرا زبان سفیر گوش و چشم است و نباید نسبت به دیگران به‌راحتی قضاوت و پیش‌داوری کنیم و یکی از اصلی‌ترین آموزه‌های اسلام و آثار تأثیر گزاری نماز بر وجود آدمی نیز متانت در عمل و عدم قضاوت زودهنگام در قبال برادران و خواهران دینی است.
 
وی با تبریک روز نوجوان و روز بسیج دانش‌آموزی، از مسئولان جامعه خواست تا فرزندان جامعه را متقی و انقلابی بارآورند و تلاش کنند تا انسان‌هایی نمونه و متعالی تربیت شوند و هر پدر و مادری نیز باید نسبت به رفتار و کردار فرزند خویش نظارت کافی را داشته باشد.
 
نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان تصریح کرد: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران حاصل رفتار و عملکرد جوانان انقلابی و هوشیاری بود که پیام امام خمینی (ره) را به‌خوبی درک بودند و توانستند با اقدام به‌موقع، توطئه آمریکا برای ایجاد استحاله در انقلاب اسلامی را ناکام بگذارند.
 
امام‌جمعه بندرعباس خاطرنشان کرد: در موضوع تسخیر لانه جاسوسی درواقع پای ملت ایران بر گلوی آمریکا گذارده شد و همه توطئه‌های آنان در نطفه خفه ماند و انقلاب اسلامی باعظمت به مسیر خود ادامه داد.
 
آیت‌الله نعیم‌آبادی ادامه داد: روز 13 آبان روز دانش‌آموز است و تربیت شایسته دانش‌آموزان بر عهده خانواده و مدرسه قرار دارد و رسالت سنگینی بر دوش این دو نهاد جامعه قرار دارد که نباید از آن غافل بود. به‌واقع اگر پدر و مادری خانه‌شان در آتش سوخت نباید غمگین باشند اما اگر فرزندشان معتاد شد و در دام بلای خانمان‌سوز اعتیاد افتاد، باید غمگین و متأثر شوند.
 
وی همچنین با اشاره به‌روز فرهنگ عمومی، خاطرنشان کرد: من رئیس شورای فرهنگ عمومی استان هستم و خواهش دارم که همه مردم نقاط ضعف و قوت فرهنگی را در جامعه به شورای فرهنگ عمومی گزارش کنند تا ما نقاط ضعف را برطرف کرده و نقاط قوت را دوچندان سازیم.
 
آیت‌الله نعیم‌آبادی اضافه کرد: مسئولان با درک شرایط کنونی جامعه و نیاز به نیروی انسانی خلاق، متعهد و باایمان تلاش خود را برای تربیت فرزندانی انقلابی و متقی به‌کارگیرند.
 
 نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان در پایان با تقدیر از برگزارکنندگان کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع)، اظهار کرد: نمایندگان خارجی حاضر در این کنگره سخنان جالب‌توجهی بیان کردند که نشانه فراگیرشدن اندیشه اسلامی در گستره جهان و اثرگذاری آن در سراسر دنیا است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار