معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری ایلام گفت:از آنجایی که اکنون استان ایلام ناظر پولی مقیم ندارد و ناظر پولی استان کرمانشاه بر خزانه اعتباری بانک های این استان نظارت می کند
کد خبر: ۳۱۸۶۵۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۸ 26 October 2016
به گزارش تابناک ایلام؛حشمت اله عسگری روز چهارشنبه اظهار کرد: نبود ناظر پولی در استان از عمده ترین مشکلات بانک ها در ایام اربعین برای تامین اعتبار مورد نیاز باجه ها است که پیگیری برای استقرار ناظر پولی مقیم در این استان اکنون در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: حجم اعتبارات ریالی و ارزی با توجه به شمار گسترده افراد برای حضور در همایش بزرگ پیاده روی اربعین در این استان جوابگو نیست و بانک ها برای استفاده از اعتبار بیشتر باید ناظر پولی داشته باشند.

عسگری ادامه داد: به
دلیل نداشتن ناظر پولی مقیم در استان از بانک مرکزی خواسته ایم یک نفر را به عنوان ناظر پولی مقیم در استان ایلام معرفی کند تا بانک ها در ایام شلوغی اربعین و معضل ترافیک و تردد با مشکل تامین اعتبار مواجه نشوند.

وی از دیگر مشکلات عمده در خصوص تامین اعتباری زائران اربعین را کمبود ارز اعلام کرد و افزود: امسال با پذیرش ریال از سوی کنسولگری های عراق این مشکل برطرف شده اما به هر حال پیش بینی تامین ارز در صرافی های مسیر تردد زوار اجتناب ناپذیر است.

عسگری گفت: بانک ها باید پیش بینی تامین اعتبار مورد نیاز خود در باجه های مهران را انجام دهند و با مرکز برای تامین اعتبار مورد نیاز خود مکاتبه کنند.

وی همچنین خواستار ارائه خدمات ای تی ام، راه اندازی و فعال کردن خودپردازهای سیار به صورت شبانه روزی و فعالیت مداوم بانک ها در محل ایستگاه های پذیرایی از زوار در ایام اربعین شد.

مرز بین المللی مهران در فاصله 95 کیلومتری مرکز ایلام بدلیل برخورداری از مزیت امنیت و کوتاهی مسافت یکی از پرتردد ترین مرزهای زمینی ایران با عراق است که در ایام منتهی به اربعین سال گذشته یک میلیون و 500 هزار زائر از این مرز تردد کردند./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار