کد خبر: ۳۱۸۵۸۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۱ 26 October 2016


فرماندار ساوجبلاغ با بیان اینکه 15 هزار نفر اکنون عضو کتابخانه های عمومی این شهرستان هستند، گفت: طبق بررسی ها 12 هزار نفرآنان در ردیف کتابخوانان حرفه ای قرار دارند.

به گزارش ایرنا، ابوالقاسم پالیزگیر روز چهارشنبه در نشست انجمن کتابخانه های عمومی ساوجبلاغ با تاکید بر مطالعه کتاب و اهمیت آن اظهار داشت: هر گونه هزینه در این زمینه سرمایه گذاری برای آینده است و قطعا اثرات بسیار خوب و مطلوبی را برای نسل آینده خواهد داشت.

وی تصریح کرد: وجود کتابخانه ها به عنوان یک بستر فرهنگی مناسب همواره در ارتقای سطح آگاهی مردم جامعه مهم است.

پالیزگیر وجود کتابخانه ها را موجب حفظ هویت ملی و مذهبی جامعه و شهرستان دانست و افزود: کتابخانه ها مکان مناسبی در جهت ایجاد سرمایه گذاری های فرهنگی است.

وی گفت : از یکم تا 16 آذر در کتابخانه های عمومی ساوجبلاغ برای مردم عضویت رایگان صورت می گیرد.

پالیزگیر با اشاره به جایگاه کتابخانه های عمومی در ترویج فرهنگ کتابخوانی اظهار داشت: توسعه و تجهیز فضاهای مطالعه و کتابخانه از اهمیت بسزایی برخوردار است و بدین منظور در این شهرستان کتابخانه های مشارکتی توسط شهرداری کوهسار ، گلسار ، آجین دوجین و حوزه علمیه راه اندازی شده است.

فرماندار ساوجبلاغ ضمن تشکر از شهرداری های ساوجبلاغ گفت : 95 درصد مدیریت شهری شهرستان نیم درصد عوارض خود را به کتابخانه ها واریز می کنند اما توقع و انتظار این است که علاوه بر پرداخت به موقع 5 درصد باقیمانده در پرداخت عوارض خود جدیت به عمل آورند.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه کتاب و کتابخوانی در بالا بردن سطح فرهنگی جامعه اظهار داشت: استفاده از ظرفیت های فرهنگی کتابخانه های عمومی و ترویج کتابخوانی در جامعه می تواند ما را در مقابله با بسیاری از ناهنجاریها و هجمه های فرهنگی یاری کند.

پالیزگیر همچنین خواستار افزایش زیرساخت های فرهنگی در شهرجدید هشتگرد شد.

فرماندار ساوجبلاغ سوق دادن اقشار مختلف مردم به سمت کتاب و کتابخوانی را بسیار ضروری دانست وگفت : در شهرستان ساوجبلاغ 220 مدرسه وجود دارد و وجود یک کتابخانه در هر مدرسه میتواند ظرفیت فرهنگی را افزایش داده و اگر کتابی هم به بیرون رفت نباید خست به خرج داده زیرا کتابی که برده میشود باهدف مطالعه می باشد و این کار به نوعی باعث افزایش فرهنگ کتابخوانی خواهد شد.

وی در پایان از مسئولان فرهنگی خواست با جدیت بیشتر در این زمینه اقدام و به هر طریق ممکن انگیزه جامعه را بالا برده تا اثرات آن را در آینده شاهد باشیم.

ساوجبلاغ 250 هزار نفر جمعیت دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار