مدیرعامل شرکت پرسی ایران گاز سیستان و بلوچستان گفت: درحال حاضر مشکلی در تامین سوخت گاز و نفت در شهرستان زاهدان وجود ندارد.
کد خبر: ۳۱۸۰۹۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۴ 26 October 2016

حسینعلی شه بخش در جلسه کمیته سوخت که با حضور معاون برنامه ریزی و عمرانی فرماندار و سایر مدیران دستگاه های متولی در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، افزود: از اوایل هفته شاهد کاهش محسوس دما در زاهدان بوده ایم، لذا مصرف سوخت گاز و نفت در میان شهروندان افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: درحال حاضر از لحاظ تامین و توزیع گاز هیچ مشکلی در شهرستان زاهدان وجود ندارد و به اندازه لازم گاز در مخازن ذخیره می باشد.

وی اظهار کرد: طبق برآورد های انجام شده با روند کاهش دما، روزانه باید 160 تن گاز در زاهدان توزیع شود.

یکی از اعضای هیئت مدیره شرکت الیاس گاز زاهدان نیز در این جلسه گفت: درحال حاضر ذخیره مخازن گاز این شرکت 300 تن و 12خودرو کشنده 20 لیتری است و میزان برداشت در ماه مهر نیز هزار و 350 تن می باشد.

ریگی ادامه داد: این شرکت در هر ماه 192 تن گاز توزیع می کند بنابراین شرکت الیاس نیز به اندازه مکفی گاز در مخازن ذخیره دارد و مشترکان این شرکت با مشکل تامین گاز مواجه نمی شوند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زاهدان نیز در این جلسه بیان کرد: درحال حاضر ذخیره سازی نفت سفید و گازوییل در استان بسیار مطلوب است و با توجه به موجودی مخازن جای نگرانی برای تامین سوخت نفت و گازوئیل وجود ندارد.

میردشتی افزود: در حال حاضر 67 میلیون لیتر نفت سفید در بین شهروندان توزیع شده و تا 5 ماه آینده این مقدار به 2 برابر افزایش می بایبد.

وی تصریح کرد: جای نگرانی برای کمبود گاز برای شهروندان نیست چرا که همه مسئولان استان مخصوصا فرماندار و استاندار به صورت مداوم پیگیر تامین سوخت گاز شهروندان و مردم استان هستند.

وی بیان کرد: حواله سوخت آموزش و پروش ناحیه یک، امروز عصر و حواله سوخت آموزش و پرورش ناحیه 2 نیز 4 شنبه هفته جاری تحویل داده می شود.

میردشتی افزود: سهمیه سوخت مدارس دینی و مساجد نیز هفته آینده قابل پرداخت است.

وی گفت: وضعیت ذخیره بنزین در سیستان و بلوچستان نسبت به سایر استان ها بسیار مطلوب تر است.معاون برنامه ریزی و عمرانی فرماندار نیز در این جلسه از مسئولان خواست: با تمام خوروهایی که خارج از شبکه اشتراک درسطح شهر در حال توزیع گاز باشند به جد برخورد شود و خودرو را توقیف کنند.

شهنوازی ادامه داد: دکه هایی که اقدام به فروش سیلندر گاز می کنند نیز باید به جد برخورد شود و در صورت لزوم دستور پلمب دکه را صادر کنند.

وی همچنین از مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زاهدان خواست: به جهت کاهش در هزینه های برق، به مدارسی که دارای اسپیلت هستند نیز حواله سوخت داده شود.

وی همچنین از مدیر شرکت نفت خواست: نمایندگان شعبه های نفت را مجاب کنند تا در صورتی که مدارس مکانی برای ذخیره نفت نداشته باشند، در محل نمایندگی ذخیره سازی را انجام دهند.

در پایان جلسه مدیرشرکت نفت گفت: راننده های خودرو حامل سیلندر گاز حق ندارند با شهروندان رفتار نامناسبی داشته باشند و در این خصوص مردم می توانند شکایات خود را همراه با شماره پلاک دستگاه حامل خودرو به شرکت نفت یا فرمانداری زاهدان اعلام کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار