رئیس پلیس راهور یزد از ترافیک صبحگاهی در برخی معابر و میدان‌های شهر یزد خبر داد.
کد خبر: ۳۱۳۵۳۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸ 18 October 2016

به گزارش تابناک یزد،سرهنگ منصور جمشیدی  با بیان اینکه ترافیک در شهر یزد در برخی معابر در ساعات ابتدایی روز به اوج خود می‌رسد اظهار داشت: با آغاز فصل مدارس شاهد افزایش ترافیک صبحگاهی در برخی معابر بزرگ و گاهی نیز در خیابان‌های شهری یزد هستیم.

وی ادامه داد: در بیشتر روزها از ابتدای صبح، بلوار جانباز از حجم بالای ترافیکی برخوردار است که با حضور نیروهای پلیس راهور گره ترافیکی باز می‌شود.

رئیس پلیس راهور یزد با بیان اینکه ترافیک در مسیرهای دیگر شهر یزد روان است اضافه کرد: همچنین در بلوار 22 بهمن یزد، حدفاصل میدان معلم تا پیش‌از تقاطع شحنه نیز از جمله معابری است که روزانه دارای ترافیک صبحگاهی است.

وی با اشاره به ساعات شلوغ ترافیکی شهر به واسطه فعالیت مدارس و تردد دانش‌آموزان و فرهنگیان برای حضور در مدارس عنوان کرد: همچنین از ساعت هشت صبح به مدت 30 تا 45 دقیقه هم در میدان عالم، بلوار دانشگاه و میدان سید حسن‌نصرالله نیز دارای گره ترافیکی به صورت مقطعی است.

سرهنگ جمشیدی ادامه داد: در مسیرهای عنوان شده روزانه دارای ترافیک صبحگاهی است و لازم است تا همکاران ما برای روان‌سازی ترافیک در این محل‌ها حضور داشته باشند.

وی از همشهریان خواست تا با مدیریت سفرهای درون شهری خود برای گرفتار نشدن در بار ترافیکی معابر شهری برنامه‌ریزی کنند.

رئیس پلیس راهور استان یزد با اشاره به اینکه متاسفانه برخی از خودروها در سطح شهر از پلاک‌های خوانا و شفاف بی‌بهره‌اند بیان داشت: برابر با قوانین راهنمایی و رانندگی نصب پلاک خوانا و شفاف بر روی خودرو الزام است و اگر راننده‌ای از این قانون سرپیچی کند متخلف شناخته شده و برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه برخی از خودروها دارای پلاک‌های فرسوده و سوخته هستند گفت: خودروهای زیادی در سطح شهر وجود دارد که به مرور زمان، پلاک‌ها تیره و ناخوانا شده این درحالی است که پلاک خودرو باید از فاصله 35 متری قابل تشخیص باشد.

سرهنگ جمشیدی بیان داشت: براساس تسهیلاتی که پلیس راهور برای این دسته از مالکان خودروها در نظر گرفته است، رانندگان می‌توانند با پرداخت خلافی و بدون پرداخت هرنوع هزینه اضافی نسبت به تعویض پلاک مخدوش و ناخوانا و فرسوده خود به صورت رایگان اقدام کنند.

وی اظهار داشت: رانندگان با در دست داشتن اصل و کپی کارت خودرو، برگ سبز همچنین اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی با مراجعه به مراکز تعویض پلاک سراسر استان نسبت به نعویض پلاک سیاه شده اقدام کنند.

رئیس پلیس راهور یزد اضافه کرد: تعویض پلاک در مدت چند ساعت انجام خواهد شد و پس از طی مراحل، ظرف مدت 48 ساعت پلاک جدید با همان شماره در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

وی عنوان کرد: حتی پلاک‌هایی که بر اثر ضربه و برخورد ناشی از تصادفات مخدوش شده باشد نیز ناخوانا تلقی شده و باید برای تعویض آن اقدام کرد.

رئیس پلیس راهور یزد با تاکیدبر داشتن پلاک سالم و خوانا بر روی خودروها تصریح کرد: حتی دستکاری در ارقام و حروف پلاک‌ها نیز جرم بوده و فرد خاطی برابر مقررات به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.

وی تاکیدکرد: در حال حاضر اگر پلاک ناخوانایی روی خودرو‌ها نصب باشد و رانندگان توجهی به تعویض آن نداشته باشند قطعا برخورد خواهد شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار