نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه:
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، نماز جمعه را مظهر تام و کامل امر به معروف و نهی از منکر و هم چنین بزرگترین سرمایه اسلام دانست و بر حفظ آن تاکید کرد.
کد خبر: ۳۱۳۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸ 17 October 2016
به گزارش تابناک و به نقل از مهر، آیت الله مصطفی علما امروز دوشنبه در مراسم معارفه امام جمعه جدید سرپل ذهاب که در محل حرم احمد بن اسحاق (ره) برگزار شد، با اشاره به فریضه امر به معروف و نهی از منکر گفت: محرم دهه امر به معروف و نهی ازمنکر است که اهمیت بسزایی دارد.

امام جمعه کرمانشاه افزود:  اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ای نباشد سایر احکام اسلامی نیز وجود نخواهد داشت.

وی نماز جمعه را مظهر کامل امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: نماز جمعه مظهر و منشا معروف است و یکی از دلایل آن نیز انتصاب امام جمعه، از جانب حاکم اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به برپایی نماز جمعه توسط پیامبر در بدر ورود به مدینه و به دستور پرودگار متعال گفت: نماز جمعه از عنایات الهی در انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به ابعاد نماز جمعه اعم از ابعاد عبادی و سیاسی آن افزود: بعد سیاسی نماز جمعه برای آگاهی و بصیرت افزایی است و امروز دشمنان اسلام و انقلاب از این آگاهی و بصیرت ما عصبانی هستند.

آیت الله علما با بیان اینکه هم اکنون وحدت حاکم بر کشور مثال زدنی است، گفت: علی رغم وجود همه شبکه ها و گروه های انحرافی، هم اکنون کشور ما در شرایط خوب و نمونه ای در منطقه برخوردار است.

وی تصریح کرد: این امنیت موجود به همه مردم ارتباط دارد و با وجود اینکه رهبر معظم انقلاب که چشم بینای انقلاب هستند و وقایع را رصد می کنند، اما همه آحاد ملت مسئول اند و در این امنیت سهم دارند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: امروز غرب می داند که ایران به عنوان یک قدرت درمنطقه مطرح است و برای جمع کردن شرایط وخیم منطقه بدون وجود ایران نمی تواند کاری کند.

وی به وجود آمدن این دیدگاه را نتیجه  بصیرت، آگاهی، نفوذ ناپذیری و وحدت ملت  دانست.

آیت الله علما با اشاره به ویژگی های شهرستان سرپل ذهاب گفت: این شهرستان، یک شهرستان دارای مذاهب مختلف است. لذا مذاهب مختلف اسلامی باید در جزئیات رسوم مذاهب خود را انجام دهند اما در کلیات در کنار هم باشند و اقتدار کشور را حفظ کنند.

وی با اشاره به ضرورت اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در کشور تاکید کرد: مردم و مسئولین اقتصاد مقاومتی را مدنظر داشته باشند و در تحقق آن تلاش کنند.

امام جمعه کرمانشاه بر بکارگیری توانایی ها و توانمندی های افراد مختلف در تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت: باید این توانایی ها با تلاش و کوشش و فراهم کردن زیرساخت ها و امکانات لازم به نتیجه برسد.

وی شهرستان سرپل ذهاب را داری ویژگی ها و پتانسیل های زیادی از جمله کشاورزی و دامداری دانست که باید با مدیریت صحیح در اجرا و تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی به کار گیری شود.

آیت الله علما بر مراقبت روحانیون از جوانان نیز تاکید کرد و گفت: روحانیون باید در این زمینه تلاش کننند تا پروژه نفوذ دشمن که مورد تاکید ویژه مقام معظم رهبری است با شکست مواجه شود.

وی افزود: امامان جمعه باید در راس مسئولین و روحانیون تلاش کنند و سایر مسئولان نیز در این مسیر او را یاری کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به تلاش های پیامبر اکرم(ص) برای رسیدن دین اسلام به دست ما به صورت شفاف و بدون تحریف گفت: تمام تلاش پیامبر و اهل بیت(ع) این بود که دین اسلام بصورت زلال به دست ما برسد و همین اسلام زلال باعث شد که انقلاب اسلامی به پیروزی برسد. لذا باید سرمایه های دین اسلام را که نماز جمعه یکی از بزرگترین آنهاست حفظ کنیم تا سنت رسول خدا اجرا شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار