مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه از اجرای طرح "نذر کتاب" در این استان خبر داد.
کد خبر: ۳۱۱۴۴۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶ 15 October 2016
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،معصومه حسنی‌خونسار گفت: در این طرح افراد کتابهایی که استفاده‌ای از آنها ندارند را به حسینیه‌ها و مساجد محل زندگی خود تحویل می‌دهند و اگر امکان استفاده از کتب در همان مسجد یا حسینیه باشد که در همانجا برای استفاده عموم نگهداری خواهد شد و در غیراینصورت در اختیار کتابخانه‌های عمومی قرار می‌گیرد.

 به گفته مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه این طرح از ابتدای رمضان آغاز شده و تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت و افراد تا آن زمان فرصت دارند کتاب‌هایی که استفاه‌ای از آنها ندارند را برای استفاده عموم مردم به کتابخانه‌های عمومی اهداء کنند.

حسنی‌خونسار با بیان اینکه تاکنون بین 12 تا 15 هزار جلد در قالب این طرح از سوی مردم هدیه شده است، گفت: این کتاب‌ها بسته به نیاز کتابخانه‌های عمومی و یا کتابخانه همان مسجد برای استفاده عموم اهداء شده است.

به گفته وی مردم شهرستان کرمانشاه و سنقروکلیایی بیشترین مشارکت را در اهدای کتاب داشته‌اند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه با بیان اینکه این طرح می‌تواند نقش مهمی در افزایش تعداد کتب موجود در کتابخانه‌های عمومی داشته باشد، از شهروندان خواست تا اگر در خانه کتاب بدون استفاده‌ای دارند، حتما برای اهدای آن به کتابخانه‌های عمومی برنامه‌ریزی کنند.

حسنی‌خونسار با تاکید بر اهمیت مطالعه و نقش آن در توسعه همه جانبه جوامع، ابراز امیدواری کرد: اجرای طرح "نذر کتاب" گام مهمی در راستای نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در جامعه و به ویژه در استان کرمانشاه باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار