امام‌جمعه سنقر و کلیایی
امام‌جمعه سنقر و کلیایی گفت: رهروان و معتقدان به نهضت عاشورا سکوت در مقابل مستکبران جهانی را نمی‌پذیرند.
کد خبر: ۳۱۰۷۷۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷ 13 October 2016
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم،حجت‌الاسلام مجید صفدری با بیان اینکه تفکر ناب اهل بیت(ع) سکوت در مقابل مستکبران ظالم جهانی را نمی‌پذیرد اظهار داشت: حرکت عزاداری کشورهای اسلامی دنیا و‌ به‌ویژه نظام جمهوری اسلامی ایران در جهت حمایت از مظلومان جهان و مقابله با استکبار ظالمان جهانی است.

امام جمعه سنقر و کلیایی با اشاره به آثار تربیتی نهضت امام حسین(ع) گفت: یکی از درسهای مهم عاشورا درس مقابله با ظلم و استکبار بود و مسلمانان باید با تبعیت از این درس همیشگی عاشورا در مقابل ظلم دولتهای دیکتاتور و‌ خاندان آل‌سعود که هر روز جنایت تازه‌ای را در لبنان، یمن، بحرین، سوریه و عراق رقم می‌زنند بایستند و مقاومت جهادگونه داشته باشند.

صفدری با بیان اینکه هر ساله شاهد حضور گسترده مردم ولایتمدار استان کرمانشاه در دسته‌های عزاداری به‌ویژه در ایام تاسوعا و عاشورا هستیم عنوان کرد: ماه محرم بهترین فرصتی است که ملتها و جوامع  مسلمان خود را به نزدیکترین راه هدایت سیدالشهدا(ع) و‌ اصحاب باوفای ایشان نزدیک کنند.

وی ویژگی عزاداری در ماه محرم را مردمی و سنتی بودن دانست و گفت: هیچگاه مراسم عزاداری ماه محرم دولتی نبوده و همواره مردم با حضور مستقیم و خودجوش خود زمینه‌ساز احیای راه اهل بیت(ع) بوده‌اند و دولتها تنها وظیفه همراهی و بسترسازی در این عرصه را ایفا کرده‌اند.

صفدری ظرفیت اجتماعات بزرگ معنوی مردم را تقویت کننده اصلی راه اهل بیت عصمت و طهارت(ع) دانست و افزود: باید قدر این مجالس عزاداری در نظام جمهوری اسلامی دانسته شود و تمام توان خود را در راه دفاع از مظلومان جهان و  تقویت اسلام ناب محمدی(ص) به‌کار بگیریم.

وی با اشاره به کشتار هر روزه مردم مظلوم یمن توسط رژیم ملعونه  آل‌سعود گفت: امیدواریم که خون انسانهای بی‌گناهی که هر روز توسط این رژیم ملعونه بر زمین ریخته می‌شود مانند خون شهدای کربلا منجر به بیداری اسلامی در تمام ملتهای آزادی‌خواه شود و به‌زودی شاهد سرنگونی آل‌سعود باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار