عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت در استان مازندران ، دیار علویان در روز عاشورای حسینی در دسته های مختلف سینه زنی و زنجیر زنی شور حسینی را به نمایش گذاشتند.
کد خبر: ۳۱۰۶۶۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸ 12 October 2016
 ایرنا ، عزاداران سیاه پوش حسینی از صبح امروز در دسته های مختلف سینه زنی و زنجیر زنی با حضور در خیابان ها و امامزاده ها در شهادت امام حسین (ع) و 72 تن از شهدای کربلا عزاداری کردند.
 
دسته های عزاداری هیات های مختلف مذهبی شهرها و روستاها با دسته روی از مساجد و حسینیه ها به سمت امامزاده های واجب التعظیم این دیار ادای احترام کردند.
قرائت اشعار حماسی در وصف دلاوری های شهدای کربلا از سوی مداحان اهل بیت و نوحه خوانان در روز عاشورای حسینی ، حال و هوای خاصی به عزداری امروز مردم بخشید.
توزیع انواع نذورات از سوی مردم ، ذبح گوسفند در مقابل دسته های عزاداری و نیز پخش خرما ، شربت و آب به یاد تشنه لبان دشت کربلا توسط برخی از محبان حضرت سید الشهدا در بین عزاداران حسینی در خیابان ها و کوچه ها از دیگر برنامه های امروز عاشقان اهل بیت بوده است.
 
حضور برخی از گردشگران خارجی در آئین های عزاداری روز عاشور در غرب استان مازندران یکی از ویژگی های عزاداری امروز مردم این دیار بوده است.
عزاداران حسینی به محض اقامه اذان ظهر و عصر با تعطیلی عزاداری سالار شهیدان پس از ساختن وضو نماز ظهر و عصر را به یاد نماز ظهر عاشورای امام حسین (ع) به صورت صورت جماعت اقامه کردند.
روایت شده که در روز عاشورا که وقت نماز ظهر فرا رسید ، امام حسین(ع) به زهیر بن قین و سعیدبن عبدالله حنفی امر فرمود که با نیمی از یاران جلوی امام و نمازگزاران بایستند و مراقب دشمن باشند.
سپس امام با نیمی دیگر نماز خوف خواند ، تیری از جانب دشمن به سوی امام حسین(ع) پرتاب شد. سعید بن عبدالله جلو آمد و خود را هدف آن قرار داد. او پیوسته با بدنش امام حسین(ع) را از تیرهای دشمن حفظ می کرد تا پایان نماز آن قدر تیر بر بدن او خورد تا اینکه بر زمین افتاد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار