شهر یزد و دیگر مناطق دارالعباده حال و هوایی عاشورایی دارد و در هر کوچه و محله‌ای نشانی از عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) است؛ 300 ایستگاه چای صلواتی به صورت خودجوش توسط مردم در مناطق مختلف شهر راه‌اندازی شده است.
کد خبر: ۳۱۰۵۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۲ 12 October 2016

به گزارش تابناک یزد،از اول محرم تاکنون بالغ بر 300 ایستگاه چای صلواتی به صورت خودجوش توسط مردم در مناطق مختلف شهر راه‌اندازی شده و صدای نوحه و روضه‌خوانی از این ایستگاه‌ها طنین‌انداز است.

امشب در آستانه عاشورای حسینی، تعداد این ایستگاه‌ها افزایش یافته و خادمان امام حسین (ع) با شوری مضاعف به پذیرایی از عزاداران حسینی می‌پردازند.

در این ایستگاه‌ها که توسط جوانان و مردان محله‌های مختلف شهر اداره می‌شود، از عزاداران حسینی با چای و خرما، شیر و آب از مردم پذیرایی می‌‌شود.

تقریبا در همه محله‌های شهر یزد و در نزدیکی حسینیه‌ها، مساجد و امامزاده‌ها این ایستگاه‌ها برپا شده و ضمن پذیرایی از مردم از آنها برای شرکت در مراسم روضه‌خوانی اباعبدالله دعوت می‌شود.

این ایستگاه‌ها اغلب نذر مردمی است و هر سال تعداد آنها رو به افزایش است و راه‌اندازی این ایستگاه‌ها از ابتدای محرم، حال و هوای شهر را عاشورایی می‌کند.

در برخی از ایستگاه‌ها به رسم گذشته‌های یزد، چای در سماورهای بزرگ مسی و قوری‌های چینی بزرگ تهیه می‌شود و با استکان و نعلبکی‌های قدیمی از مردم پذیرایی می‌شود.

گردشگران خارجی نیز از این ایستگاه‌ها استقبال خوبی کرده‌اند و صدها عکس سلفی توسط آنها با این ایستگاه‌ها که با پرچم عزای امام حسین (ع) پوشیده شده، ثبت شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار