کد خبر: ۳۱۰۵۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۱ 11 October 2016


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز از فراهم‌سازی مقدمات اقامه نماز ظهر عاشورا در تمام امامزاده‌ها و اماکن متبرکه این استان خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صالحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: مردم مومن و ولایی و عاشق اهل بیت(ع) استان البرز طی روزها و شب‌های اخیر مراسم‌های باشکوه عزاداری و سوگواری برگزار کردند.

وی افزود: امسال نیز همچون سال‌ها و سنوات گذشته قبور و بارگاه متبرک و مطهر امامزادگان واجب‌التعظیم استان البرز و اماکن متبرکه این استان پذیرای خیل گسترده و باشکوه عزاداران حسینی(ع) بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز تصریح کرد: یکی از اقدامات بسیار خوب و اثرگذاری که امسال در دهه نخست محرم انجام دادیم، اجرای طرح بصیرت عاشورایی در بیش از 40 بقعه متبرکه در استان بود که خوشبختانه از سوی نسل جوان استقبال ارزشمندی از این برنامه شاهد بودیم.

صالحی گفت: همچنین امسال برای ترویج فرهنگ عاشورایی و انتقال پیام شهدای بزرگوار کربلا، بیش از 40 مبلغ مذهبی از سوی اداره اوقاف به امامزاده‌ها و اماکن متبرکه اعزام شده و هر شب برنامه‌های تبلیغی و ترویج مفاهیم و احکام دین مبین اسلام در این اماکن برگزار شده است.

وی بیان داشت: برای برگزاری مراسم سوگواری و عزاداری حسینی(ع) در روزهای تاسوعا و عاشورا نیز بقاع متبرکه، اماکن معنوی و امامزاده‌های استان به ویژه امامزاده‌های شاخص استان البرز از جمله امامزاده محمد(ع)،‌ امامزاده طاهر(ع) و امامزاده حسن(ع) به طور کامل مهیا شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز افزود: یکی از برنامه‌های اصلی دهه نخست محرم امسال، تلاش برای اقامه نماز باشکوه جماعت بوده که برای این مهم مقدمات و فرهنگ‌سازی لازم انجام شده است.

صالحی گفت: به این ترتیب نماز جماعت ظهر و همچنین نماز جماعت عصر عاشورا، امسال در تمام امامزاده‌ها، اماکن متبرکه و بقاع البرز با حضور عزاداران و سوگواران سیدالشهدا(ع) و مبلغان مذهبی و علمای دینی اقامه می‌شود.

وی اظهار داشت:‌ همچنین امسال در 34 بقعه متبرکه، مراسم عزاداری شام غریبان شهدای کربلا با حضور علمای دینی و مداحان اهل بیت(ع) برگزار خواهد شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار